M$ strikes back

Παναγιώτης Κρανιδιώτης kranidiotis at vatica.org
Tue May 31 08:33:54 EEST 2005

On Tue, 31 May 2005 02:26:19 +0300, Chomwiit <chomwitt at yahoo.gr> wrote:

>  Από την οπτική ενός υποστηρικτή του
> ανοιχτού-ελεύθερου
> λογισμικού η επικράτηση των windows δεν θα πρέπει
> να προκαλεί πανικό ή φόβο,από την άποψη ότι το
> gnu-linux είναι ένα σημαντικό μεν κομμάτι δε του
> ελεύθερου λογισμικού.(αν και η ξενόδουλη νοοτροποία
> των ελληνικών κυβερνήσεων πάντα μου προκαλεί πανικό..
> Με τέτοια μέτρα θα μειωθεί η ανεργία ..,αλλά όχι των
> ελλήνων προγραμματιστών...;-) )
>  Και κατα την αποψή μου ίσως πρέπει να προσεγγίσουμε
> την επικράτηση των  windows oxi με αμυντική καθαρά
> διάθεση αλλά με μια διάθεση προσαρμογής που θα έχει
> [...]

Μέχρι τότε όμως "θα τους χαρίζεις γάιδαρο και θα τον κοιτάν στα δόντια"
που λένε και στο χωριό μου. Η περιγραφή που έκανες ήταν απόλυτα ενταγμένη
στην πραγματικότητα. Το θέμα είναι υπαρκτό και καίει. Τι μπορεί να γίνει;
Κάποιες σκέψεις είναι οι ακόλουθες.

1. Θα πρέπει δυστυχώς ή ευτυχώς τα μέλη της κοινότητας του ελεύθερου
λογισμικού να ασχολούνται λίγο περισσότερο με τους φορείς που θεωρητικά
τους εκπροσωπουν βλπ hellug. Αν νομίζουν ότι δεν τους εκπροσωπουν σωστά να
συμμετέχουν περισσότερο ή στην τελική αν το νομίζουν ας φτιάξουν άλλους. Η
ουσία πάντως είναι η συμμετοχή. Και επειδή εμείς δεν είμαστε εταιρία να
έχουμε νομικό τμήμα, τμήμα μαρκετινκ κλπ θα πρέπει, ***αν πάντα θέλουμε να
στηρίξουμε την προώθηση της τεχνολογίας πάνω στην οποία επενδύσαμε***, να
λειτουργήσουμε πραγματικά σαν κοινότητα και να ασχοληθούμε και με αυτά τα
θέματα πέρα από τα απολύτως τεχνικά.

2. Σε συνέχεια του παραπάνω και τα ακόλουθα.
Το θέμα της επιλογής του Ανοικτού Λογισμικού είναι ένα θέμα όπως ευκολα
γίνεται αντιληπτό καθαρά πολιτικό. Οι αποφάσεις παίρνονται με βάση
συμφωνίες που γίνονται σε διάφορες κυβερνητικές συναντήσεις (όποια και να
είναι η κυβέρνηση). Δεν μπορούμε λοιπόν να αγνοούμε τον παράγοντα αυτό. Σε
καμία περίπτωση δεν λέω να κομματικοποιήσουμε την κοινότητά μας. Παρόλα
αυτά η συνεχή παρουσία μας και η ενημέρωση όλων των κομμάτων αλλά και
διάφορων φορέων της δημόσιας διοίκησης θα πρέπει να είναι ένα από τα
μελλήματά μας. Και πάντα βέβαια να εκμεταλευόμαστε αυτά που θέλει να
ακούσει ο καθένας πχ. Ανοικτό κόμμα ο Γιωργάκης Ανοικτό Λογισμικό να του
λέμε εμείς, κόμμα του Λαού το ΚΚΕ κώδικας από τον λαό για το λαό εμείς,
Νέα Οικονομία η ΝΔ οικονομικές μελέτες και για κόστη να λέμε εμείς. Τα
παραδείγματα μπορεί να μην είναι τα καλύτερα αλλά γενικά σκοπός είναι ότι
θα πρέπει αυτοί που βρίσκονται ή θα βρίσκονται στην εξουσία να καταλάβουν
για τι τους μιλάμε.

3. Πιο ειδικά υπάρχουν διάφορα θέματα που θα μπορούσαμε σαν κοινότητα να
συζητάμε. Ας πούμε το γνωστό(;) θέμα με τις προδιαγραφές του ΥΠΕΠΘ για τα
εργαστήρια των σχολείων. Ή ένα θέμα που έχει ξεκινήσει για την διαβούλευση
του λογισμικού που θα μπεί στα ΤΕΕ. Θέματα που τρέχουν και δεν θα πρέπει
να περιμένουμε να λυθούν εξ ουρανού.

Αυτά ήταν κάποιες σκόρπιες ιδέες που βέβαια μπορεί να μην ενδιαφέρουν τους
περισσότερους. Ίσως και να είμαστε τελικά οι περισσότεροι βολεμένοι σε μια
δουλειά και να μην μας απασχολεί το θέμα. Και ίσως πρώτα από όλα θα πρέπει
να αναρωτηθούμε αν πραγματικά μας απασχολεί και πώς. Τουλάχιστον αν
κάποιος αρχίσει να γκρινιάζει στο μέλλον για την πορεία του Ανοικτού
Λογισμικού να τον στέλνουμε σε αυτό το post και ησυχάζει. :-)

Καλημέρα

Παναγιώτης Κρανιδιώτης
www.vatica.org