M$ strikes back

Giannis Beredimas mperedim at ceid.upatras.gr
Tue May 31 00:10:41 EEST 2005

Dimitris Glezos wrote:
> Αυτές οι κινήσεις πιστεύω χρειάζονται *άμεσες* απαντήσεις με δελτία
> τύπου από το hellug. Το ότι ρίχνουν κάποιοι στάχτη στα μάτια των
> υπευθύνων είναι γνωστό - το θέμα είναι τι μπορούμε να κάνουμε εμείς
> γι' αυτό.

Δε γίνεται τίποτα Δημήτρη.

Εναλλακτικές ιδέες ακούγονται από πολύ καιρό. Workshops για ενημέρωση
των υπευθύνων στο ΥΠΕΠΘ για εναλλακτικές λύσεις έχουν γίνει *πάρα πολλά*
(όπως αυτό http://events.debian.gr/?q=en/node/89). Μόλις την Κυριακή σε
σχετικές λίστες του ΥΠΕΠΘ εστάλη ένα mail με παραπομπές στη μελέτη της
BECTA για το Open Source στην Αγγλία
(http://www.becta.org.uk/corporate/press_out.cfm?id=4681) αλλά και το
άρθρο της Newsforge για κάποιο σχολείο στο Detroit
(http://software.newsforge.com/article.pl?sid=05/05/18/1944227&from=rss):
μάλιστα το mail εστάλη από άτομο "μέσα στα πράγματα", όχι κάποιον
"σύλλογο Linux-άδων", ΕΛ/ΛΑΚ κλπ. Για τα Windows στα σχολεία μη μιλήσω:
το μόνο σχετικό έργο για να λειτουργούν σωστά τα PC με Windows στα
σχολεία βρίσκεται στον αέρα, οπότε πραγματικά λίγη σημασία έχει αν θα
έχουμε 10 ή 100 τζάμπα άδειες, αφού τα αντίστοιχα PC σε λίγο καιρό θα
είναι spyware-malware κ.ο.κ. infested.

Υποθέτω πως όπως και με το broadband, έτσι και μεις σε 5-6 χρόνια θα
αρχίζουμε να εξετάζουμε το concept του ΕΛ/ΛΑΚ στα σχολεία, για να δούμε
αν είναι καλή ή κακή ιδέα. Δε σου λέω ότι είναι καλή ιδέα (πες ότι θα
αποδειχτεί χείριστη, αν και όλα δείχνουν το αντίθετο), το θέμα είναι ότι
εμείς κλασικά θα το μάθουμε μετά τελευταίοι.

Όσο για το standard της αγοράς που ανέφερε κάποιος άλλος το έχω χεσμένο.
Το σχολείο είναι για να σου μαθαίνει concepts (π.χ. tabs, paragraphs,
styles, formatting, αν μιλάμε για word processing), όχι το standard
(Microsoft Word 2000/XP/2003) [*]. Μέχρι το παιδί ή ο έφηβος να
τελειώσει το σχολείο και το Πανεπιστήμιο το standard ή θα έχει αλλάξει ή
θα είναι 5-6 εκδόσεις πίσω: τα concepts θα είναι ίδια. Δε βλέπω γιατί να
είσαι υποχρεωμένος να δεχτείς μια δωρεά κάποιων δεκάδων/εκατοντάδων
χιλιάδων σε [άδειες Windows/MS Office/παλιούς υπολογιστές/σεμινάρια
επιμόρφωσης/...] με απροσδιόριστα ανταλλάγματα (το άρθρο είναι σαφές στο
τι προσφέρει η MS στη συνεργασία ... τι κερδίζει δε μας λέει) αντί να
χρησιμοποιήσεις Linux & Abiword.

Αυτά.

Γ.