dual 64bit

Yannis Exidaridis jexi at noc.uoa.gr
Thu Mar 3 17:12:53 EET 2005

Nikos Kanellopoulos wrote:
> Ονειρεύομαι ένα 64bit σύστημα με 2 επεξεργαστές (AMD κατά
> προτίμηση).
>
> Έχετε να προτείνετε κάτι, και πόσο περίπου κοστίζει;
> Ίσως μπορέσω να  βρω "ταχυδρόμο" από Αμερική, οπότε κάντε
> ελεύθερα προτάσεις. Στην Ελλάδα δεν περιμένω να βρω
> μεγάλη προσφορά.
>
> Απ' ότι ξέρω πολλές διανομές βγαίνουν πια
> για 64bit. Έχετε δοκιμάσει κάποια;

Επειδή πρόσφατα έχω στήσει Linux συστήματα σε dual processors..

a) Υπόψιν ότι γενικά ένα σύστημα Dual Opteron κοστίζει περισσότερο από
το αντίστοιχο Dual Xeon.
β) Μεταξύ Dual Xeon και Dual Opteron με κλειστά τα μάτια Dual Xeon. H
αξιοπιστία σε hardware είναι πραγματικά εκπληκτική.
γ) Dual Xeon -> Αψογη υποστήριξη σε Linux.
δ) Α επίσης ακόμα και SCSI controlles υποστηρίζονται πολυ καλά απο το
Linux. Επειδή αναφέρθηκαν controllers της LSI στους πυρήνες 2.6.x.
υπάρχει ενσωματωμένη υποστήριξη. Φυσικά μπορείς να εγκαταστήσεις και
τους δικούς τους. Γενικά πάντως Intel, LSI και Promise υποστηρίζουν Linux.
ε) Η απόδοση είναι πράγματι πολυ καλή αλλά αυτό δεν θα το δείς σε χαζές
εφαρμογές τύπου KDE κ.λπ. γραφικά περιβάλλοντα. Θα το δείς όταν υπάρχουν
10 χρήστες ταυτόχρονα μερικοί κάνουν compile, τρέχουν βαριές απαιτητικές
μαθηματικές εφαρμογές και εγώ μπαίνω και κάνω compile kernel και το
σύστημα δεν καταλαβαίνει τίποτα...
στ) Σϊγουρα ειναι "επένδυση" και θα αργίσει πολυ να σου απαξιωθεί.
ζ) Δεν έχω "παιξει" με αμιγώς 64- διανομές του Linux. Δεν ξέρω αν τελικά
βελτιστοποιούν και αν αξίζει τελικα τον κόπο..

Αυτά τα ολιγα.
Ελπιζω να βοήθησα.

Γιάννης