dual 64bit

Vasilis Vasaitis v.vasaitis at sms.ed.ac.uk
Thu Mar 3 17:03:27 EET 2005

On Thu, Mar 03, 2005 at 11:43:41AM +0200, Apollon Koutlides wrote:
> [...]

  Αχέμ... να μη ξεχνιόμαστε βέβαια, ότι οι διαφορές ταχύτητας, όταν
μιλάμε για τέτοιες, κατά βάση σειριακές μεταφορές (αντιγραφές αρχείων
κτλ.), οφείλονται στη συγκεκριμένη περίπτωση κυρίως στη διαφορά
ταχύτητας περιστροφής (7200 από τη μία, 10 και 15k από την άλλη), παρά
στο χρησιμοποιούμενο πρωτόκολλο.

> Στη δική μου περίπτωση, με onboard SATA controller Silicon Image και
> 3 δίσκους 160G at 7200RPM σε s/w RAID5, πήρα ~53MB/s από τον κάθε δίσκο
> και ~93MB/s από το array (Read speed πάντα, hdparm -t). Not bad for
> the price... Το κωλο-motherboard της ASUS είχε πάνω και δεύτερο SATA
> controller, έναν Intel, με τον οποίο είχα αρκετά σοβαρά προβλήματα
> στη λειτουργία του array. Ο Silicon Image μου φέρθηκε άψογα πάντως.
> Και από τους δύο controllers πήρα τις ίδιες ταχύτητες, αλλά από τον
> Intel πήρα επίσης και κάτι I/O errors :-p

  Ναι, να προσαυξήσω αυτό που λες, τονίζοντας το προφανές: οι
επιδόσεις του SATA μπορεί να διαφέρουν αρκετά από ελεγκτή σε ελεγκτή,
οπότε μερικοί μερικοί ας μη βιάζονται να το καταδικάσουν επειδή η
πρώιμη υλοποίηση που έχουν δεν αποδίδει και τόσο καλά. Η τεχνολογία
μπορεί να είναι σχετικά καινούρια ακόμα, αλλά ωριμάζει με γοργούς
ρυθμούς· π.χ., ενώ πολλοί από τους πρώτους ελεγκτές ήταν απλά
μεταμφιεσμένοι PATA ελεγκτές, πλέον αρχίζουν να κυκλοφορούν πιο
"native" σχέδια. Έτσι γίνεται και με τη VIA (το VT8231 south bridge
που έχω είναι PATA κατά βάση, με δυο SATA συνδέσεις πάνω, όχι ότι πάει
κι άσχημα βέβαια· το VT8251 θα είναι AHCI), έτσι και με την Intel
(όλοι που βρίζουν μάλλον αναφέρονται στο ICH5, το καινούριο ICH6 είναι
η μια χαρά AHCI σχεδίαση), κτλ.

  Επιστρέφοντας σ' αυτόν που ρώτησε αρχικά: αν τελικά πας σε SATA, οι
ελεγκτές για τους οποίους έχω ακούσει τα καλύτερα λόγια είναι οι
Silicon Image. Σχετικά καλοί πρέπει να είναι και οι Promise. Από
δίσκους, εκτός από τον «συνήθη ύποπτο» WD740GD (a.k.a. Raptor), πολύ
καλά λόγια έχω ακούσει και για την καινούρια σειρά DiamondMax 10 της
Maxtor, και συγκεκριμένα τα μοντέλα με 16MB cache, που σε συνδυασμό με
το NCQ πρέπει να βοηθάει αρκετά τις επιδόσεις.

--
Vasilis Vasaitis
"A man is well or woe as he thinks himself so."