Ellhnika onomata sto .gr (h xara toy Mozill'a)

Αθανάσιος Οικονόμου athoik at gmail.com
Fri Jun 24 09:35:07 EEST 2005

On 23/06/05, Spiros Bolis <sbolis at freemail.gr> wrote:

> Prin ligo gyrisa apo edw:
>

> http://www.eett.gr/gr_pages/telec/Domainnames/kataxorites/Imerida_22_6_05.pdf
>
> En oligois: apo 4/7/05 tha borei kapoios na "piasei" kati san:
> http://www.εδώ-τα-καλά-μπρίκια.gr
>
> Ola kala mexri edw. Gia na doylepsei omws to DNS me ellhnika ('h
> giapwnezika 'h ... 'h..) xreiazetai mia "xakia". Sygkekrimmena, stoys
> DNS servers de dhlwneis "εδώ-τα-καλά-μπρίκια.gr<http://εδώ-τα-καλά-μπρίκια.gr>"
> alla kati san
> "xn--kjh39043n34.gr <http://xn--kjh39043n34.gr>" (Punycode morfh
> telospantwn legetai ayto).

Den einai xakia auto orizei to Unicode for Internationalized Domain
Names in Applications (IDNA)

Otan loipon kapoios thelei na paei sto
www.εδώ-τα-καλά-μπρίκια.gr<http://www.εδώ-τα-καλά-μπρίκια.gr>,
> grafei sto browser toy kai o browser analambanei na to "metafrasei" se
> punycode kai na to zhthsei ws "www.xn--kjh39043n34.gr"
>
> Mantepste loipon poios browser de doyleyei me ayto ton tropo "gia logoys
> asfaleias".. Ela Aleko, p'ws to eipes? Ponaei kefali, kopsei kefali??
> XAXXXAXA (kathiste apo mia gwnia kai na blepete megalostelexh na
> paleyoyn na boyn sto parapanw website)

O IE douleuei me "eidiko plugin" trexa gireue, na einai kala o firefox.

bibliografia:

> [...]
>
> http://www.shmoo.com/idn/homograph.txt
>
> Askhsh: na brethei poios mail client (borei na) stelnei mail ston:
> webmaster@εδώ-τα-καλά-μπρίκια.gr kai poso kairo tha xreiastei na to
> ylopoihsoyn ta closed-source leitoyrgika. Kai kala o mail client, o mail
> server ???? Ekei loipon tha symbainoyn tragelafika toy styl: ena domain
> tha exoyme gia na mas blepoyn sto web (ektos an exeis internetexplorer
> opote giok), ki ena allo gia na mas stelnoyn mail!

To problima den einai mono auto, i EETT ston neo kanonismo gia ta ellinika
domains,
1) orizei ta omografa domains diladi an kapoios exei to
mepa.gr<http://mepa.gr>mporei na energopoiisi kai to
μερα.gr <http://μερα.gr>
To μερα.gr <http://μερα.gr> tha anikei stin desmi onomatwn tou
mepa.gr<http://mepa.gr>(??????) kai apo oso ida den mporeis na les to
mepa.gr <http://mepa.gr> thelw na exei namesevers autous, enw to
μερα.gr<http://μερα.gr>thelw na exei allous, anagkastika oli i desmi
onomatwn exei tous idious
nameservers (???) ,

2) μερα.gr <http://μερα.gr> einai diathesimo mono ston idioktiti tou
mepa.gr<http://mepa.gr>,
kathws episis kai to μέρα.gr <http://μέρα.gr> kai to
μερά.gr<http://μερά.gr>kai to
μέρά.gr <http://μέρά.gr> kathws episis opoios akoma sindiasmos apo
politonika ellinika!! To idio isxiei kai antistrofa diladi an kapios eixe
parei to μερά.gr <http://μερά.gr> mono autos dikaioute to
mepa.gr<http://mepa.gr>

3) Me tin katwxirwsi enos "tomoumenou" ellinikou pernoume tsampa to elliniko
atono to opoio auto kai mono exei punycode, ta alla ????????? Px me tin
katwxirwsi toy μέρα.gr <http://μέρα.gr> pernoume kai to
μερα.gr<http://μερα.gr>tsampa kai to
μερα.gr <http://μερα.gr> einai to kentrikο domain me punycode
xn--mxahuv.gr<http://xn--mxahuv.gr>.
Ta alla punycode den exoyn? tha to ftiaxnoume emeis ? Ektos apo namesevers
den exoun oute punycode isws kapio epp extension na diorthwsi tin
katastasi!!

EPP extensions please? thanks

Auta ta liga pros to paron, iparxoun polles asafies akoma stin ilopoiisi twn
ellinikwn domain, kalo tha itan na enimerwthoume.
Egw mexri prin liges imeres iksera ena domain, exei tous dikous toy
nameservers, twra tha exoume bundles (desmes onomatwn) , desmeuoume automata
omografa gia parti mas kai xeromaste!
An kapios kserei kalitera ti pezei me tis bundles tha xarw na ton akousw :)

λίνουξ.gr <http://λίνουξ.gr> na thimithw tha to katwxirwsw tha parw kai to
λινουξ.gr <http://λινουξ.gr> tsampa :)
To bazw se cron kalou kakou!