text width in emacs

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Fri Jun 17 13:51:26 EEST 2005

On 2005-06-17 04:14, George Iordanou <iordanou at gmail.com> wrote:
> Πρόσφατα έκανα switch από vim σε emacs. Συνεπώς άλλαξα τη ρύθμιση
> του mutt, και τώρα έχει emacs για editor. Όταν στέλνω e-mails (σαν
> αυτό καλή ώρα) γεμίζει όλη τη γραμμή. Μήπως κάποιος/α μπορεί να μου
> εξηγήσειπώς και πόσο πρέπει να ρυθμίσω το πλάτος;

To Emacs den kanei "fill" tis grammes by default, giati mporei ONTWS
na thes na parameinoun sto mhkos pou exoun arxika (p.x. epeidh oi
grammes einai apo ena web server log file).

To filling elegxetai apo:

  - To auto-fill-mode (an einai energopoihmeno).

	M-x auto-fill-mode

  - kai to trexon fill-column, pou mporeis na to ru8miseis pernwntas to
    katallhlo ``argument'' sthn entolh set-fill-column ``C-x f'', p.x.
    me ton ekshs tropo:

			    C-u 72 C-x f

Otan h timh tou fill-column einai mh mhdenikh kai to auto-fill-mode
einai energopoihmeno, to Emacs sumperiferetai opws to vim me thn
antistoixh "set textwidth=XXX" ru8mish (dhladh, kanei automata wrap/fill
to keimeno twn paragrafwn pou grafeis).

Otan to fill-column einai mh mhdeniko alla to auto-fill-mode DEN einai
energopoihmeno, mporeis na kaneis wrap/fill thn trexousa paragrafo me
to sunduasmo plhktrwn ``M-q''

To wrapping/filling ginetai idiaitera endiaferon otan xrhsimopoih8ei
mazi me kapoio "fill-prefix" (to opoio to lambanei upopsh tou toso to
M-q manual fill oso kai to auto-fill-mode).

- Giorgos

PS: Auto to mhnuma exei ginei edit se Emacs, mesa se ena screen virtual
window, pou trexei se xterm, se JDE session enos Solaris 10.  Oi grammes
exoun anadiplw8ei me M-q, epeidh to auto-fill-mode mou th spaei :P