Squid high CPU usage.

Giannis Beredimas mperedim at ceid.upatras.gr
Mon Jun 6 18:26:53 EEST 2005

Κάποιος E {ricudis,keramidas} wrote:
>Εννοείς το high CPU load που σηκώνει το squid του αρχικού poster.

Πράγματι ... for what is worth θα μπορούσε να στείλει κάποιο log
παραπάνω ο χριστιανός. Με τυχαία σειρά:

>Δε νομίζω ιδιαίτερα.  Κυρίως επειδή στο FreeBSD για το τελευταίο bug report που έστειλα για κάποιο πακέτο[1], το response time ήταν λιγότερο από 1.5 ώρα[2].

Το μόνο που μας λέει αυτό είναι ότι ο maintainer του devel/perforce του
FreeBSD είναι καλύτερος από αυτόν του mailman του Gentoo.

> O ka8e malakas ekei eksw nomizei oti mporei na ginei package
> maintainer (epeidh ekane compile to XYZ kai tou epaikse sto mhxanhma
> tou) sto distribution tou ka8e deyterou malaka

Ρε σεις έλεος. ΟΚ, έχουμε έναν μαλάκα που νομίζει ότι μπορεί να γίνει
package maintainer. Και τι έγινε δηλαδή; Γιώργο (keramida) είδα την
αναφορά σου για τα "problem reports" ... θες να μου πεις ότι έχεις
στείλει report για κάθε ένα από τα 12.000 πακέτα (I guess) στα ports του
FreeBSD; Και για όλα είχες response time το πολύ μιάμιση ώρα;

Για το πόσο "δεύτερος/τρίτος ή γενικότερα μαλάκας" είναι ο Robbins ας το
αφήσουμε ... ίσως το μόνο λάθος του ήταν πως επηρεάστηκε περισσότερο από
όσο έπρεπε από το FreeBSD :-P

> DEN 8elw na kanw compile to sympan. Kai se kammia periptwsh den 8elw
> na kanw compile to sympan me -O87658757 --vomit-frame-pointer
> --march=august
> --funsupported-experimental-optimization-that-only-breaks-EMACS-as-far-as-we-know
> me ton GCC 4.5.3.1.2.3.2.3.6beta2pl45-gentoo652 epeidh "ayto dinei ena
> fobero kai tromero 30% performance improvement sto /bin/true"

    # grep CFLAGS /etc/make.conf
    CFLAGS="-O2 -march=athlon-xp -pipe -fomit-frame-pointer -mmmx -msse
    -m3dnow -mfpmath=sse"

Ούτε κι εγώ ούτε και οι περισσότεροι χρήστες του gentoo είναι ricers
(http://funroll-loops.org/). Μπορώ να σου πω χίλιους άλλους λόγους που
το προτιμάμε (top @ my list: USE flags, το φοβερό του gentoo specific
documentation) εκτός από αυτόν. Μάλιστα πολύ αμφιβάλλω αν κερδίζω έστω
και 5% σε απόδοση σε σχέση με i686 πακέτα και ούτε με νοιάζει κιόλας!
Άσε που στο gentoo ακόμα δεν έχουν περάσει στο gcc 3.4 στο stable branch
(ναι άμα θες μπορείς να το κάνεις!), πόσο μάλλον το 4.5.3.????? (ε;)

>Προφανώς δεν έχει χρειαστεί ποτέ να ψάξεις τι options παίρνει το revdep-rebuild.

    # revdep-rebuild --help
    Usage: /usr/bin/revdep-rebuild [OPTIONS] [--] [EMERGE_OPTIONS]

    Broken reverse dependency rebuilder.

      -X, --package-names  recompile based on package names, not exact
    versions
          --soname SONAME  recompile packages using library with SONAME
    instead
                           of broken library (SONAME providing library
    must be
                           present in the system)
          --soname-regexp SONAME
                           the same as --soname, but accepts grep-style
    regexp
      -q, --quiet          be less verbose

    Calls emerge, all other options are used for it (e. g. -p, --pretend).

Άσε πολύ δύσκολο να ψάξεις (τη βλέπω την απάντηση να έρχεται ... νάτη
... το emerge --help μου πετάει 5000 γραμμές output και πάνω από το 2400
Kbps τερματικό μου διαλύεται το σύμπαν).

Και για να το κλείσουμε και γιατί βαρέθηκα να διαβάζω ολόκληρο flamewar
μετά από μια μέρα χωρίς δίκτυο, αλλά και για να αναγκάσω τον ricudis να
ξαναψάχνει πάλι για slackware-άδες να σπάει πλάκα (υπάρχουν ακόμα; :-P),
αφού οι debian-άδες την έχουν βρει την άκρη, έχουν ένα πραγματικά
καταπληκτικό σύστημα για update και release engineering, αλλά ...
ξεχνάνε να κάνουνε release:
- όχι το gentoo δεν είναι το τυπικό σου Unix. ο κόσμος το λατρεύει
μεταξύ άλλων γιατί έχει τα τέλεια forums, το εξαιρετικό gentoo-wiki.com,
τα φοβερά gentoo specific guides (και όχι για να στήστε τη Samba
τσεκάρετε το tldp.org). Θεωρείς ότι όλα αυτά έπρεπε να γίνουν με ένα
"man foo", ότι τα διάφορα command-line εργαλεία έπρεπε να έχουν κάποια
μεγαλύτερη συνέπεια στην ονοματολογία τους κ.α.? ΚΑΛΑ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ
ΘΕΩΡΕΙΣ, υπάρχουν άλλες διανομές και λειτουργικά *πολύ καλύτερα* από το
gentoo σε αυτόν τον τομέα.
- θες release engineering, regression testing κ.α.; ΩΡΑΙΟΣ ΚΑΙ ΜΑΓΚΙΑ
ΣΟΥ! Εδώ *γενικά* τα πάντα γίνονται compile, με έναν εξαιρετικά
οργανωμένο και φοβερά αποτελεσματικό τρόπο μεν (Portage), compile δε. Δε
σου αρέσει; Πάλι κανένα πρόβλημα. Και πάλι, άλλες διανομές, άλλα
λειτουργικά.
- θες μέχρι αηδίας predictability; Κανένα πρόβλημα, το Solaris 10
μάλιστα παίζει μια χαρά πλέον και σε x86!

Αυτά. Από κει και πέρα μια χαρά είναι το gentoo και μια χαρά ώριμο είναι
και το Portage. Έλεος, σε τόσο κόσμο το καθημερινό "emerge -vuD world"
δουλεύει μια χαρά, και έχουμε πιάσει το mailman και το LVM, προσθέτουμε
και λίγο λάδι στη φωτιά του τύπου "δε θέλω να κάνω compile με gcc-4.8
και -O9" (έχει τόσο βάση όσο ο ισχυρισμός μου για τα 20ετή πακέτα του
debian: απλά και ξερά flamebait), επισημάναμε το πώς μάθαμε να
δουλεύουμε τόσα χρόνια στο FreeBSD μας και την 2400Kbps σύνδεσή μας και
πόσο διαφέρει αυτός ο τρόπος από τον gentoo τρόπο (μπεεε! είναι σαν να
λέω ότι δε γουστάρω το FreeBSD γιατί δεν έχει καλά forums. έχει mailing
lists I guess, αλλά εγώ γουστάρω gentoo forums! [1]) και έχουμε βγάλει
μια ολόκληρη διανομή άχρηστη/ανώριμη/<your favorite adjective>. Οπότε κι
εγώ κατανοώντας απόλυτα τους λόγους που προτιμάτε Debian ή FreeBSD θα
μείνω στο gentoo: το release engineering τους είναι λίγο σκ*** (για την
ακρίβεια είναι στοιχειώδες: το gentoo είναι source-based διανομή και
σχεδόν πάντα τα πακέτα είναι κατά το δυνατόν upstream compatible), το
CVS access είναι ... ποιο CVS access; ... αλλά σιγά τα ωά κιόλας.
Εξάλλου, δε σε υποχρέωσε κανείς να το χρησιμοποιήσεις ούτε είπε κανείς
ότι είναι ανώτερο από αυτό που χρησιμοποιείς εσύ (ούτε νοιάζεται κιόλας,
εμένα μ' αρέσει, τώρα αν σ' αρέσει κι εσένα).

</endflame>

Εξάλλου κι εγώ στη δουλειά στο 2ο σκληρό Debian (testing) έχω.

Υ.Γ. Και ενώ ήμουν έτοιμος να πατήσω το Send ... διαπιστώνω ότι δεν έχω
δίκτυο (γαμώ τους μαλάκες στον ΟΤΕ μέσα). Οπότε θα με συγχωρέσετε αν έχω
παραλείψει μερικά flamebaits ...

---
[1] Λέμε τώρα ... συνήθως τη λύση στα προβλήματά μου τη βρίσκω στο
Gentoo Bugzilla