M$ strikes back

Πιστιόλης Κωνσταντίνος pistiolis at ts.sch.gr
Wed Jun 1 14:07:42 EEST 2005

Την Tue, 31 May 2005 16:43:27 +0300,ο(η) Παναγιώτης Κρανιδιώτης
<kranidiotis at vatica.org> έγραψε/wrote:

> "Επίσης, αν και σχετική ερώτηση τέθηκε από την «Ε», η Μ. Γιαννάκου δεν
> είπε αν το υπουργείο προτίθεται να εισαγάγει στα δημοτικά, τα γυμνάσια
> και τα λύκεια και εφαρμογές του ανοικτού λογισμικού. Περιορίστηκε απλώς
> να δηλώσει ότι τα υπόλοιπα προγράμματα του υπουργείου Παιδείας σχετικά
> με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις νέες τεχνολογίες προχωρούν
> κανονικά. Αλλωστε, όπως επεσήμαναν στο περιθώριο της παρουσίασης και
> στελέχη της Microsoft, η συμφωνία δεν έχει χαρακτήρα αποκλειστικότητας."

Μέχρι τώρα θεωρητικά διδάσκονταν όλα στα σχολεία ενώ πρακτικά κάνανε
Μ$ win και M$ office και το λίνουξ το βλέπανε (1 στους 10) απλά.
Τώρα, κατά τη γνώμη μου, αυτή η κατάσταση γίνεται επίσημη!

> http://www.enet.gr/online/online_text?c=110&id=78015272
>
> Ποιά είναι αυτά τα υπόλοιπα προγράμματα επιμόρφωσης γιατί απ'ότι ξέρω
> μάλλον δεν πρέπει να έχει κανόνιστεί ποιός θα επιμορφώσει τους δασκάλους
> που θα χρησιμοποιήσουν τα σχολικά εργαστήρια. Κανείς τουλάχιστον πριν το
> μνημόνειο συνεργασίας με την Μ$. Μήπως θα έπρεπε να κανονιστεί μια
> συνέντευξη στην Ε που απ'ότι φαίνεται έχει μια άποψη για το θέμα;

Συμφωνώ, και προτείνω να δώσουμε λίγη επιπλέον δημοσιότητα με μια
αντιπρόταση/αντιχορηγία.
1. ετοιμάζουμε μια διανομή με "στημένα" ό,τι χρειάζεται το σχολείο
    Θα μπορούσε δε να γίνει ακόμα πιο επίσημο αν είχαμε και την υποστήριξη
    κάποιου ιδρύματος (όπως είπε κι ο χρήστης "Ag Hatzim")
2. κάνουμε ένα σχετικό σύλλογο και
3. ως σύλλογος πλέον κάνουμε μια προσφορά στο υπουργείο, σοβαρή, πάνω
    στο αναλυτικό πρόγραμμα, με παραδείγματα για το πως θα γίνει το μάθημα,
    πως θα γίνονται οι εξετάσεις, με demo των εκπαιδευτικών λογισμικών
    (για lin ή μέσω wine) κλπ.
4. Ως σύλλογος να δηλώσουμε την παρουσία μας και τη δέσμευση ότι για κάποια
    χρόνια τουλάχιστον θα είμαστε διαθέσιμοι για συνεργασία, αναβάθμιση,
    συγγραφή εγχειριδείων και, γιατί όχι, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ή
    τεχνική στήριξη (αυτό με αμοιβή ή κάπως έτσι)
Και φυσικά, όπως προτείνεις, να γίνει με δημοσιότητα, συνεντεύξεις σε
εφημερίδες κλπ.

Το σκεπτικό είναι ότι όταν λές στο υπουργείο "βάλτε και ανοικτό λογισμικό"
εννοώντας να το κάνουν μόνοι τους σε γράφουν. Όταν όμως κάνεις μια επίσημη
ολοκληρωμένη χορηγία, όπου το στήσιμο και τη συντήρηση (σε λογικά πλαίσια)
το δίνεις τσάμπα, δε μπορεί να σου την αρνηθεί κανείς.
Τι λέτε;