fotografies kai Linux

Πιστιόλης Κωνσταντίνος pistiolis at ts.sch.gr
Tue Jan 25 13:09:03 EET 2005

Την Tue, 25 Jan 2005 10:10:24 +0200,ο(η) Nikos Kanellopoulos
<nkan at panafonet.gr> έγραψε/wrote:

> Καλημέρα.
>
> Έχω το εξής μάλλον περίεργο πρόβλημα.
> Μέχρι πρόσφατα δεν είχα κανένα πρόβλημα με τις φωτογραφίες από την
> ψηφιακή μου φωτογραφική μηχανή. Τα jpeg και από την Nikon Coolpix 5000
> και από την Coolpix 8400 φαίνονταν επαρκώς ίδια και στο Linux και στα
> Windows. Τώρα πήρα μια Canon 20D και τόσο τα jpeg που παράγει η μηχανή
> όσο και τα  tiff (16-bit / channel) φαίνοται χάλια στο Linux. Σαν να
> έχουν μετατραπεί από 24-bit χρώμα τα jpeg σε 16 ή 15. Αντί π.χ. ο
> ουρανός να έχει μια ομαλή διαβάθμιση, το χρώμα αλλάζει απότομα και
> [...]

Ίσως είναι άσχετο αλλά εγώ είχα το ίδιο πρόβλημα στα jpeg και (όταν τα
μετέτρεπα σε tiff) με ACDSee > 4.0 ή < 6.0 στα windows, ενώ έπαιζε μια
χαρά ακόμα
και με την προβολή εικόνων των win. Οι φωτογραφίες έμοιαζαν να έχουν
τεράστια
συμπίεση στο χρώμα και εμφανιζόταν με τεράστια pixel.
Η μηχανή είναι η (web camera) creative 750.
Αυτό λύθηκε για το ACDSee απενεργοποιώντας μια επιλογή του τύπου:
"use embeded thumbnails" για τα jpeg και tiff. Δε θυμάμαι όμως που το είχα
ρυθμίσει
αυτό και τώρα έχω άλλη έκδοση acdsee.
Αυτό που είχα ακόμη προσέξει είναι ότι οι φωτογραφίες από τη συγκεκριμένη
μηχανή
είχαν metadata.

Μήπως είναι κάτι σχετικό και στη δική σου περίπτωση; Μήπως βρίσκει τιποτε
thumbnails
και τα μεγενθύνει x50 αντί να σου δείχνει την πραγματική φωτογραφία;

Ελπίζω να βοήθησα, Κώστας