xkb problem

Αλέξανδρος Διαμαντίδης adia at hellug.gr
Wed Jan 12 00:17:28 EET 2005

* tolis papastolopoulos [2005-01-11 22:29]:
> Otan ksekinaei to gnome 2.6 bgazei ena parathyro error poy leeei:
> ERROR ACTIVATING XKB CONFIGURATION
> PROBABLY INTERNAL X SERVER PROBLEM
>  XSERVER VERSION DATA
> THE X.ORG FOUNDATION
> 60801000
>  PLEASE ALSO REPORT
> THE RESULT OF XPROP-ROOT|GREP XKB
> THE RESULT OF GCONFTOOL-2-R/DESKTOP/GNOME/PERIPHERALS/KEYBOARD/XKB

Το XKB που αναφέρει είναι ένα extension του X11 (του συστήματος
γραφικών πάνω από το οποίο τρέχουν όλα τα περιβάλλοντα όπως Gnome, KDE
κλπ) και έχει σχέση με το πληκτρολόγιο (ας πούμε με την αλλαγή του
layout, την υποστήριξη Ελληνικών και άλλων γλωσσών, κλπ). Το Gnome έχει
μάλλον κάποιο εργαλείο για να ρυθμίζει το πληκτρολόγιο μέσω XKB, και
αυτό για κάποιο λόγο δε μπορεί να κάνει κάτι που θέλει (δε χρησιμοποιώ
Gnome οπότε δεν ξέρω γιατί ακριβώς προκύπτει αυτό το μήνυμα).

Αφού δεν απάντησε κανείς άλλος εδώ, μάλλον δεν ξέρει κανείς την απάντηση
- αν θες μπορείς να στείλεις κάποιο μήνυμα σε κάποια λίστα πιο ειδική
για το Gnome. Οι δυο τελευταίες γραμμές του μηνύματος λένε ότι αν
αναφέρεις το πρόβλημα κάπου, να γράψεις και το αποτέλεσμα των εντολών:

xprop -root | grep -i xkb
gconftool-2 -R /desktop/gnome/peripherals/keyboard/xkb

(Παρεμπιπτόντως, έτσι όλο με κεφαλαία το βγάζει; Προσοχή, στο Unix τα
κεφαλαία/μικρά έχουν σημασία!)

> PS einai kaneis apo thessaloniki na brethoume gia tis ekloges i
> genikotera gia ton sillogo?
> tolis

Για συναντήσεις, αλλά και για οτιδήποτε έχει να κάνει με το σύλλογο,
καλύτερα στείλε ένα μήνυμα και στη λίστα hellug at lists.hellug.gr. Πάντως,
αν ρωτήσεις «τι λέτε, να βρεθούμε;», συχνά δεν απαντάει κανείς. Καλύτερα
σκέψου συγκεκριμένο μέρος και χρόνο, και στείλε μια πρόταση του τύπου:
«Τι λέτε να βρεθούμε στο τάδε μέρος, μέρα ΧΧΧΧ και ώρα ΧΧ:ΧΧ;»

Φιλικά,
Αλέξανδρος

Αλέξανδρος Διαμαντίδης * adia at hellug.gr