διαφορές σε latency σε γραμμές ADSL

Nikolaos Kefalas nkef at hellug.gr
Sat Jan 1 13:03:03 EET 2005

Alexandros Papadopoulos wrote:

>Καλημέρα + χρόνια πολλά.
>
>Έχουμε 4 γραμμές ADSL σε 4 διαφορετικά σημεία της Αθήνας. Όλες οι
>γραμμές μιλάνε απευθείας με μηχανήματα GNU/Linux που λειτουργούν ως
>routers. Αυτό που παρατηρώ, και πάνω στο οποίο ζητάω τις
>εμπειρίες/γνώσεις σας, είναι πως υπάρχει τεράστια διαφορά στο latency
>μεταξύ των φυσικών τοποθεσιών (άρα και των γραμμών). Για έναν κοντινό
>στόχο (mailgate.forthnet.gr), οι τρεις γραμμές μου έχουν round trip
>κάτω των 20ms, ενώ η τέταρτη έχει σταθερά γύρω στα 43ms.
>
>Αυτό πώς μπορώ να καταλάβω πού οφείλεται; Όλες οι γραμμές είναι του
> [...]

Είσαι πολύ τυχερός που έχεις στις τρεις γραμμές RTT 20ms , η διαφορά στο
RTT στην τέταρτη γραμμή κατά 99.999% δεν οφείλεται στην απόσταση που
βρίσκεσαι από το κέντρο, αλλά στην κίνηση που έχει το κέντρο αυτό, ο
ΟΤΕ έχει φροντίσει να υπάρχει διαθέσιμο πολύ λιγότερο Bandwidth από ότι
θα έπρεπε να υπάρχει, μου έχουν πει αναλογίες 1/40 (δεν ξέρω εαν
ισχύουν) . Τα μεγαλύτερα ping οφείλονται στο traffic shapping, έχω μία
DSL στην Πάτρα που έχω ping 80-90ms RTT, και χίλια άλλα προβλήματα που
σχετίζονται με αυτό.

Συνοπτικά με το πρόβλημα, ο ΟΤΕ κάνει στους routers traffic shapping
επειδή δεν έχουν Bandwidth , τα DSLAM δεν κάνουν τίποτα είναι απλά
switches. Το traffic shapping γίνεται με βάση μόνο τον αριθμό πακέτων
το δευτερόλεπτο που στέλνει ο κάθε χρήστης χωρίς να κοιτάει  τα
αντίστοιχα rates (kbps) αυτό δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα ,
γιατί εαν το όριο ταθεί χαμήλα , όπως 20-25 packets per sec που
συμβαίνει στο δικό μου κέντρο , η DSL δεν μπορει να χρησιμοποιηθεί για
τίποτα άλλο εκτός download που στέλνουν μεγάλα πακέτα, Voip, Online
Games που στέλνουν πολλά πακέτα μικρά είναι αδύνατο να
χρησιμοποιηθούν , το ίδιο ισχύει και για τα P2P.

Η κατάσταση είναι δραματική και το πιο μεγάλο πρόβλημα είναι ότι οι
περισσότεροι χρήστες δεν έχουν καταλάβει ότι έχουν πρόβλημα.και ο ΟΤΕ
συνεχίζει τις παραπλανητικές διαφημίσεις, φυσικά εαν διαμαρτυθείς θα
σου πούνε ότι η υπηρεσία δεν προσφέρει εγγυημένο Bandwidth ...

--
Redirected by Listman with the proper encoding :/
Μόνο και μόνο επειδή είναι ενδιαφέρουσα η ιστορία ;-)