Merikes dieukriniseis parakalo!

Richard Anderson hackeras at gmail.com
Fri Feb 25 16:29:21 EET 2005

Filippos Slavik <fsla at forthnet.gr> wrote in
news:mailman.1615.1109340679.375.linux-greek-users at lists.hellug.gr:

> Kai to ena alla kai to allo boleuei. Se kapoies periptwseis 8eleis na
> dineis IPs apo kapoio pool se hosts xwris na eksetazeis poia h MAC
> tous, allwte 8eleis na dineis sygkekrimenes IPs se sygkekrimenes MAC,
> allwte 8eleis na dineis IP mono se hosts pou gnwrizeis ths MAC tous,
> klp, klp.

KATARXAS OI APANTISEIS SOU HTAN KATAPLHKTIKES & KATATOPISTIKOTATES &
PRAKTIKOTATES!!! Perigrafoun toso kala to thema pou me afisan *only* with a
couple of more extra description questions se sxesi me tis erotiseis pou me
afinoun alles allou yfous apantiseis. :-)

Loipon,

a) Giati na thelo na doso sygektimeni ip address se sygekrimeni NIC hence
se sygektrimeno pc?

Mipos epeidi thelo to sygekrimeno pc na trexei epi monimou vaseos enan web
server ie. ton Apache therefore tou xreiazetai i standard ip address etsi
oste na xerei o adsl modem/router se poio specific host/port na kanei
forward ta paketa tou "exo" kosmou allios o router (an allaze i ip address
tou mixanimatos pou trexei ton web server ) den tha ixere pou na kanei
forward ta paketa kai isos ta estelne se kapoio allo asxeto pc, pou
endexomenos na eixe stin request web page phase tin ip address pou eixe
proigoumenos to "real" web server pc? :-)

Diladi in other words allos perimenei ta requests kai allos ta
paralamvanei? Kati san allos exei to onoma kai allos tin xari ? :-)

b) Giati na thelo na doso ip address mono se hosts pou gnorizo tin MAC
address tous? Pou tha me exypiretouse kai tetoio? Mipos epeidi kapoios
epitideios pigaine kai exone to pc tou kryfa se ena lan, to ethete se auto-
obtain mode, kai meta me tin seira tou o adsl router to pairnouse gia ena
apo ta paidia tou kai tou moiraze aploxera info apo to inet alla kai
genikotera tou epetrepe na ekane share kai olou ton allon pliroforion pou
tha diakiniotane sto lan?

Hackeria in other words??!!

> Yparxoun merikes IP oi opoies legontai reserved kai xrhshmopoiountai
> gia internal dyktia ta opoia den einai routable apek'sw. To C class
> network (des http://www.webopedia.com/TERM/C/Class_C_network.html)
> 192.168.1.0 einai ena apo ta poio xarakthristika pou xrhshmopoiountai
> gia tetoious logous (yparxoun kai alla bebaia).

Nai, tora katalava, den ixera tin yparxei teoion reserved non-inet-routable
ip addresses.

> [...]
> baleis to 194.63.247.0, alla kapoio mhxanhma sto eswteriko sou dyktio
> einai pi8ano na parei apo ton router (apo to DHCP daemon basika) thn
> 194.63.247.208 (www.in.gr). Auto katalabaineis thn problhma dhmiourgei
> profanws sto eswteriko sou dyktio -> den mporeis na bgeis pros to
> dyktio 194.63.247.0 (to opoio einai kapou sto real internet) .. kai
> gia na sto poio praktika, kapoios sto eswteriko sou dyktio 8a
> prospa8hsei na anoiksei thn selida tou www.in.gr kai 8a epikoinwnhsei
> telika me kapoio allo mhxanhma sto eswteriko sou diktuo.

Nai, sosta. Alla auto tha itan genikos mikro to kako apo tin apopsi oti
mono to sygekrimeno real host den tha mporouse na dei o typos emsa po to
lan, ta alla ok!

Alla kai tora pou to skeftomai tha mporousame na to ekmetaleutoume deonots
auto apo tin apopsi oti tha mporousame na to kanoume epitides gia ena
gnosto host/gnosti selida px opos tou web mail provider tou. Tha nomize
autos oti dinei to login info tou sto px mail.in.gr eno stin ousia emeis
tha eixame setarei ena all pc sto lan na apantaei fake se auto request kai
na loggarei ta data tou!

Kalo e? :") hackerioula again....

> [...]
> forwared sto host tou eswterikou sou dyktiou. Auto legetai kai SNAT
> (Source NAT). To port forwarding einai na exeis thn dynatotha na
> kaneis mapping kai na les kati sto styl "otan erxetai ena paketo apo
> ton eksw kosmo sthn IP tou adsl/router kai se kapoio port tote auto to
> paketo na ginetai forwarded sto host x kai port y tou eswterikou sou
> diktiou. Auto praktika shmanei pws mporeis na exeis ena host sto
> eswteriko sou diktio pou na trexei enan apache kai na einai "visible"
> pros ton eksw kosmo (kati pou den 8a htan efikto an den eixes NAT &

Kali fasi!

Stin ousia to NAT "KRYVEI" tin yparxi OLON ton hosts tou esoterikou mas
lan, eno to lan mas zei kai vasileuei! Kai oxi mono auto alla einai able na
pairnei/dinei dedomena meso tou adsl modem/router pou tora ginetai kai
proxy tautoxrona!!

Eipes oti to paketa apo to internal host prin vgei exo allaxei ligaki.

Allazei = Sto header information pou exei to packet itself, o routerakos
metapoiei to source ip address apo auto tou host proeleusis tou paketou
stin diki tou ip address?!?

Kai ektos etsi einai kai valid e? Logo tou oti an den to ekane auto to
192.168.0.x tha itan non valid ip address gia na steilei/parei to paketo
afou den einai routable, auto diladi pou legame sto 1?!?

Ara kai Valid + Hidden o internal host mas! Mpraaaavo!

Xmmm, to routeraki omos pos thymatai tin origin tou paketou gia na tou
steilei to response? Krataei kapoio internal database gia na kanei tis
antistoixiseis?

To NAT diladi einai ena pragma san bridging metaxy internal LAN kai
INTERNET. Voithaei kyrios ta exerxomena paketa deixnontas tous to dromo na
vgoun pros to net kathos kai na gyrisoun eno to port forwarding apo tin
alli mas voithaei poly emas me ta eiserxomena ston rouer paketa etsi oste
na ta deixeiristouem opso goustaroume stelnontas sto diaolo an einai "bad"
i ekei pou stisame tin en logo ypiresia ie web server!

Nomizo ta katalava ola auta pou eipes, an kapou esfala diorthose me!

> Yparxoun pantws polla resources & howtos pou mporeis na diabazeis gia
> ta pramata pou rwtas se poly kalyterh diatypwmenh morfh apo'ti sta lew
> egw (allwste egw sou apantaw praktika) kai se non-formal yfos.

Mia xara ta les Slaviko! :-) Panta mou aresei na mathaino kati "praktika"
gia na ksero pos sto kalo tha mou fanei xrisimo kathos kai ta vlepo se
friendly non-formal manner!

Na sai kala!