How-To Limit CPU usage...

Antonis Valakas avalak at intracom.gr
Tue Feb 22 11:38:59 EET 2005

Symeonidis Alexandros wrote:

>Kalispera,
>gnorizi kanis pos bori na kanis limit ti xrisi cpu gia sigekrimenus users i
>efarmoges ???
>gnorizo to ulimit -t ke to nice...
>
>kanena den dulevi swsta...

Και τα δυο δουλεύουν μια χαρά! Διάβασε τα παρακάτω.

>tha ithela na kanw enas xristis na min bori me tpt na xrisimopiisi panw apo
>30% px tu cpu...
>i mia efarmogi na min bori...
>
>kseri kanis na voithisi ???

Το nice ισχύει για όλο το process tree που θα ξεκινήσεις, οπότε θα κάνει
τη δουλειά σου.
Όσον αφορά τον περιορισμό για το CPU, πρέπει να καταλάβεις μερικά πράγματα:

- Όλα τα process μπαίνουν σε μια ουρά και περιμένουν να τρέξουν. Το
kernel thread που ρυθμίζει την εκτέλεσή τους λέγεται scheduler.
- Το nice δίνει στον scheduler οδηγίες για την προτεραιότητα που έχει
ένα process να εκτελείται έναντι των υπολοίπων που περιμένουν στην ουρά
- Σε πολλές περιπτώσεις τα process δεν κάνουν τίποτα γιατί περιμένουν
δεδομένα από το δίκτυο, το δίσκο, το πληκτρολόγιο κλπ, οπότε παρόλο που
παραμένουν στην ουρά, το CPU υποαπασχολείται (idle time)
- Όταν στo queue του scheduler υπάρχει μόνο ένα process το οποίο έχει
κάτι να κάνει, ακόμα κι αν έχει nice 19, θα πιάσει το 100% του CPU time
μιας και το CPU δεν έχει να κάνει άλλη δουλειά!
- Στην παραπάνω περίπτωση, αν εμφανιστεί ένα άλλο process με nice 0,
αυτό θα αρχίσει να εκτελείται παραγκωνίζοντας το process με nice 19.

Χαρακτηριστικά όπως κατώφλι στο CPU time και γενικά system resource
management etc θα βρείς μόνο σε Solaris, AIX, HP-UX.

Όσον αφορά τώρα όλη τη φασαρία που ξεκίνησες και συνέχισαν οι υπόλοιποι:

1. Είναι θέμα του καθενός ο χειρισμός του mail. Για το τσάμπα mail,
νομίζω ότι ο SMTP provider μπορεί να κάνει ότι γουστάρει, μιας και είναι
δωρεάν, αρκεί να το διαμηνύει στους χρήστες της υπηρεσίας. Δεν το λέω
εγώ, είναι θέμα καθαρά free economy & capitalism.
2. Δηλαδή πρέπει να τα ξέρουμε όλα από την κοιλιά της μάνας μας; Μη
σνομπάρετε τους νέους, γιατί αν συνεχίσουμε έτσι θα μείνουμε μόνοι μας
και θα λέμε ιστορίες για τα παλιά ψήνοντας λουκάνικα στο τζάκι. Αφήστε
τη νοοτροπία του h4qu3r και του weezard στην άκρη για λίγο και βοηθήστε
τον κόσμο που προσπαθεί να φτιάξει κάτι μόνος του και δε σκάει φράγκα
για να βάλει κάποιο commercial package που σε δυο μήνες θα γίνει spam
zombie.
3. Λύση στο εν λόγω πρόβλημα που έχεις με το mail θα σου δώσει το
sendmail, out of the box, με το mimedefang, κατά προτίμηση. Το exim θα
απαιτήσει όπως είπε κάποιοσ φίλος να κάνεις το δικό σου development σε
perl ή python, μιας και όντως το disclaimer/banner πρέπει να είναι
ξεχωριστό attachment, όπως ακριβώς κυκλοφορούν τα μηνύματα αυτής της
λίστας για να είναι RFC2822 compliant. Το να στήσεις sendmail δεν είναι
πια rocket science, όλο το configuration που θα χρειαστείς είναι 5-6
γραμμές στο sendmail.mc. Υποθέτω ότι ξέρεις πως να στήσεις sendmail...

Δε θα δώσω συνέχεια σε τυχόν σχόλια στα παραπάνω στα πλαίσια της λίστας,
καλημέρα σε όλους!