RAID5 sovaro provlima!

Antonis Valakas avalak at intracom.gr
Mon Feb 21 13:15:51 EET 2005

>Ti thes na peis "an xaseis ena kommati apo ta stripes" ?

3 disk RAID5 minus 1 disk -> works (degraded array)
2 disk degraded RAID5 minus 1 disk -> failure

4 disk RAID10 (1 RAID1 mirrors, on top stripe) minus 1 disk -> works
(striped mirror with 1 degraded mirror)
3 disk RAID10 (one mirror degraded) minus the degraded mirrored disk ->
failure

2 disk RAID1 minus 1 disk -> one submirror intact, data retrieval possible

>Sto RAID10 gia na peis oti tha xaseis ta panta prepei na exeis xaseis kai tous 2
>diskous apo ena mirror, diladi ena stripe unit. Kati to opoio einai double
>failure kai me hot spare diathesimo den oti kai pio sinithes.

Me hot spare dia6esimo 6a doulepsei, alla to na xaseis 2 diskous apo ena
raidset 4-5 diskwn pistepse me oti symbainei pio syxna ap'oti nomizeis
(paradeigmata: raid5 on 2 separate HBAs, HBA failure = 2 or 3 disks
gone, h akoma disk failure -> nobody notices, raidset works, nobody
cares to examine array, another disk failure, everybody notices since
all data is gone...)
Exoume pollous pelates (kai malista rich and famous...) pou exoune pesei
sthn defterh periptwsh... akoma kai me RAID1...

To 3analew: An to raidset to potizeis (hot spare), to taizeis (UPS), to
xaideveis kai to rwtas ka6e mera "ti kaneis?"  (smartmontools/mdadm
follow) den 6a se prodwsei.