Non-US Keymaps [repost]

Leonidas Vomvoridis vomvoridis at yahoo.gr
Tue Feb 15 13:26:25 EET 2005

On Tue Feb 15 02:37:54 EET 2005, Steve Stavropoulos wrote:

> Ena apo ta basika pragmata pou oi open source developers exoun ma8ei na
>sebontai einai ta standards. 8a diaforopoih8eis ekei pou prepei kai oxi
Ναι στο πρότυπο ΕΛΟΤ-928 / ISO8859-7 προβλέπονται τα double angle quotes,
η άνω τελεία και άλλα σημέία στίξης της ελληνικής γλώσσας. Τα "standards"
σ'αυτή την περίπτωση _είναι_ ο ΕΛΟΤ/ISO και η επίσημη νέα ελληνική γλώσσα
και __ΟΧΙ__ το αμερικάνικο trade-off που "έκοψε" τα σύμβολα αυτά για να
είναι συμβατό με το δικό τους layout και να βγάλουν περισσότερα δολάρια.

>prepei na diaforopoih8eis se ayto to shmeio apo olous tous allous pou
Δεν είναι όλα τα πληκτρολόγια US-qwerty!!! Δεν αναφέρομαι ούτε στο 319 ούτε
σε πιο... ακραία (πχ dvorak). Αν πας μια βόλτα στην ευρώπη θα δεις ότι
σχεδόν κανένας δε χρησιμοποιεί US layout. Το εγγλέζικο layout για παράδειγμα
περισσότερο μοιάζει με το 319 παρά με το αμερικάνικο. Απλά οι αμερικάνοι
είχαν πιο επιθετική εμπορική πολιτική και διέδοσαν (στην Ελλάδα) το δικό
τους layout. Να δεις που στο Ιράκ θα επιβάλουν τώρα US-qwerty-αραβικό
layout στα πληκτρολόγια επί ποινή θανάτου...

> An 8ewreis oti ta 5 parapanw plhktra einai poio shmantika apo th
Ο αριθμός των πλήκτρων είναι ίδιος. Και τα παραπάνω σύμβολα είναι 13, αν
δεις το gr319.map

> btw, EXEIS DOKIMASEI NA GRAPSEIS / SE IBM K/B?
Η πρώτη μου επαφή με πληκτρολόγιο ήταν ο Commodore 64 που είχε το " στο Sh-2
και τις παρενθέσεις στα Sh-8/9 (όπως το 319). Και ναι, μπορώ να κρατάω το
shift
πατημένο και να πατήσω 7 πολύ εύκολα (βάζω το αριστέρό μικρό δαχτυλάκι στο
αριστερό shift και μετά το δεξί δείκτη στο 7).

Όσο για τη φιλοσοφία του linux. Κάποτε όλες οι κάρτες ήχου ήταν συμβατές με
AdLib. Με τη λογική σου, κανένας δεν έπρεπε να γράψει τότε driver για καμμία
άλλη κάρτα διότι δεν θα "διατηρούσε τον ενιαίο τύπο" hw/sw i/f που "επέβαλε"
τότε η AdLib λόγω της ντεφάκτο διάδοσής της.

Το ότι κάτι είναι διαδεδομένο δε σου δίνει κανένα δικαίωμα να χαρακτηρίζεις
δημοσίως "ανάπηρα" όλα τα υπόλοιπα, ειδικά σε τέτοια υποκειμενικά θέματα.

"Αν δεν μπεις στο κοπάδι, πίσσα και πούπουλα"
-- Τζ. Πανούσης

"Να καεί, να καεί, ο βοσκός και το μαντρί"
-- Ανώνυμη τοιχογραφία