Osoi endiaferontai na sthsoun systhma panw stis nees platformes read in.

Vasilis Vasaitis v.vasaitis at sms.ed.ac.uk
Thu Feb 3 18:46:48 EET 2005

On Thu, Feb 03, 2005 at 02:10:11PM +0000, Iakwbos Triantafilloy wrote:

..[snip]..

> Pws na deis an kati exei support an den to exei dokimasei kanenas? To
> configuration einai bleeding edge. LGA775J epeksergasths, i925XE chipset
> (1066-1400 FSB) PCI-E, ICH6R northbridge etc etc. Twra molis (ston
> 2.6.10) bghke yposthriksh gia ayta. O logos pou den phra allo board
> einai oti ayth h platforma symfwna me thn intel tha yposthrizei tous
> 5xx, 6xx, 7xx kai dual core epeksergastes, opote einai mia poly kalh

  Ερμ, δε στα είπανε καλά. Όλες οι αναφορές που έχω διαβάσει στο
δίκτυο [0] συμφωνούν στο ότι οι dual core επεξεργαστές της Intel *δεν*
θα υποστηρίζονται από τις υπάρχουσες πλατφόρμες (915/925), αλλά θα
πατάνε αρχικά πάνω στις καινούριες πλατφόρμες της Intel που θα βγουν
μέσα στους επόμενους μήνες (945/955).

  Σύγκρινε με την AMD, όπου αν έπαιρνες τώρα μια socket-939 μητρική
[1] θα είχες άνετα τη δυνατότητα να πάρεις σε κανα χρόνο έναν dual
core Athlon FX και να τον βάλεις πάνω. Όχι ότι θέλω να ανοίξω platform
wars, αλλά το σωστό να λέγεται. :^)

  Άσχετο: οι 7xx που αναφέρεις τι είναι;

> Ela mou omws pou ayta eixan bgei pro-2.6.10 kai pou outws h allws kaneis
> den mpike sto kopo na dokimasei pragmatika th karta basizomenoi sto oti
> paizei me to sk98lin pou einai poly dhmofiles kai me to opoio douleuoun
> perifhma oi prohgoumenes (non-PCI-E) kartes ths Marvell/Syskonnect...

  Όντως, εμένα η μητρική μου έχει πάνω ένα τέτοιο (rebranded ως 3Com
3c940), και παίζει άψογα. Μάλιστα πριν λίγες μέρες διαπίστωσα ότι δε
χρειάζεται crossover καλώδιο, επειδή προφανώς ανιχνεύει ότι είναι
συνδεδεμένη σε άλλη κάρτα και αλλάζει τους ακροδέκτες που
χρησιμοποιεί. Το μόνο σπαστικό είναι ότι ο sk98lin δεν έχει μεταφερθεί
ακόμα στη νέα υποδομή των module (αν δεν κάνω λάθος), και δεν
υποστηρίζει hotplug κτλ.

> Twra oson afora to "mazoxistika", pistepse me, den epsaksa na brw poio
> motherboard einai to pio unsupported gia na paw na to agorasw me skopo
> na ikanopoihsw kryfes mazoxistikes mou epithymies. An deis alla
> implementations tha deis oti exoun isws poly perissotera unsupported
> components.

  Έτσι κι αλλιώς, γενικά με πολύ καινούριο hardware αυτό το πράγμα
συμβαίνει· αργεί λίγο να έρθει η υποστήριξη. Θυμάμαι όταν πήρα το
μηχάνημά μου πριν ένα χρόνο ακριβώς, ο 2.4 δεν υποστήριζε βασικά
πράγματα του στυλ AGP 3.0 (και ούτε και πρόκειται απ' όσο ξέρω), και
επίσης δεν έβλεπε την προαναφερθείσα κάρτα δικτύου (γιατί κάπου
μπλεκόταν με το ACPI), ο 2.6.1 που υπήρχε τότε υποστήριζε τα
περισσότερα, αλλά η απροβλημάτιστη υποστήριξη της κάρτας ήχου ήρθε
τελικά με τον 2.6.3-rc1. :^)

  Οπότε πραγματικά δεν καταλαβαίνω γιατί από την περιγραφή σου της
κατάστασης έπεσαν όλοι να φάνε τη SysKonnect. Δε φτάνει που γράφουν οι
ίδιοι τον οδηγό για το τσιπάκι τους, δε φτάνει που προφανώς
ασχολούνται ενεργά αυτή τη στιγμή να υποστηρίξουν την PCIe έκδοση, ε
τι άλλο θέλουμε πια; Τι να πούμε δηλαδή για εταιρείες του στυλ nVidia,
που ο οδηγός για το on-board ethernet του nForce είναι reverse
engineered...

> Sto telos telos ths grafhs einai kai to gamwto. Ante den paizei by
> default h karta diktyou kai h karta hxou. Ok, as paw na agorasw, skas
> 150eu akoma na pareis mia decent karta hxou kai mia ethernet kai
> briskesai kai me tis 2 apo tis 3 pci (pou thewrountai legacy pia, exoun
> pci-e ta nea mobos) kathleimenes. Giati na to kanw ayto efoson brhka

  Θα σου έλεγα ότι έχουν εμφανιστεί στις αγορές του κόσμου οι πρώτες
PCIe κάρτες δικτύου, αλλά κι αυτές SysKonnect τσιπάκι έχουν πάνω,
οπότε κύκλους κάνουμε. :^)

[0] Π.χ. http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2329

[1] Απ' ότι βλέπω έχουν κάνει την εμφάνισή τους και στην ελληνική
αγορά μητρικές με nForce4, δηλαδή με PCIe και τα σχετικά.

--
Vasilis Vasaitis
"A man is well or woe as he thinks himself so."