backup of my linux system

Nick Demou (enLogic) ndemou at enlogic.gr
Wed Dec 7 10:15:46 EET 2005

basilis wrote:

> [...]
> server). Εννοείται ότι οι Α και Β είναι δικτυωμένοι μεταξύ τους. O B
> έχει μόνο έναν δίσκο με δύο partitions: το πρώτο είναι το σύστημα και το
> δεύτερο το swap.
>
>    Ο εφιάλτης μου είναι μην τα κακαρώσει ο δίσκος του Β και με αφήσει
> στα κρύα του λουτρού και πρέπει να τα ξαναστήσω όλα από την αρχή. Μία
> δύο φορές έκανα ghost (image) το system partition (με το ghost ;-) ) -
> κάτι τέτοιο όμως είναι ταλαιπωρία, γιατί πρέπει να μεταφέρω το dvdr στον
> Β, χρειάζονται καναδυό dvdr δισκάκια κτλ..
>
>    Υπάρχει κάποια κομψή και γρήγορη λύση για να πάρω image τον system

για να απλοποιήσεις το πρόβλημα σου σκέψου ότι αρκεί *ΕΝΑ* image του
system disk#B - απο εκεί και πέρα αρκεί ένα απλό file backup. Όταν η
καταστροφή χτυπήσει κάνεις πρώτα restore το image και μετά δεδομένου ότι
έχεις ένα working linux κάνεις restore το file backup.

Μάλλιστα file backup μπορείς να κάνεις μόνο στα αρχεία που αλλάζουν. Το
πολύ πολύ αν κάνεις σοβαρές αλλαγές στο linux να ξανακάνεις image (ή
κάποιο άλλο πιο full backup) αλλά μόνο τότε. Mια πολύ ωραία λύση (από
άποψη ταχύτητας και ελάχιστης χρήσης network bandwidth) και η μόνη που
έχω δοκιμάσει εγώ μέχρι στιγμής είναι το rsync το οποίο με λίγο κόπο
δουλέυει από linux partition σε windows (fat/ntfs) αλλά χωρίς να
μεταφέρει τα file attributes.

Μια δευτερη σκέψη που ίσως μπορείνα σου απλοποιήσει το πρόβλημα: Γιατί
δεν συνδέεις τον USB δίσκο απευθείας στο Linux? Εγώ τουλάχιστον αυτό
κάνω και είναι πολύ εύκολο :-)

>- κατά προτίμηση χρησιμοποιώντας τον "usb"
> σκληρό δίσκο?
>
>    Κάποια άλλη - έστω - λύση που να μην περιλαμβάνει άνοιγμα κουτιού του
> Β και προσωρινή μετακίνηση σε αυτόν dvdr ή σκληρού δίκου, μόνο και μόνο
> για να πάρω το image?

από όσα θημάμε το ghost παίζει και με USB δίσκους (τουλάχιστον έτσι
υποστηρίζει) οπότε δεν χρειάζετε άνοιγμα κουτιού. Το δοκίμασες?
Ακόμα και αν δεν παίζει το ghost disk image μπορείς να κάνεις από linux
με την dd μπουτάρωντας από knoppix ή κάποια άλλη live distro (sorry αλλά
αυτό είναι εγκυκλοπεδική γνώση και δεν ξέρω λεπτομέριες - στην θεωρία
έμοιαζε απλό πάντως).

Μάλλον οι λύσεις backup στο Linux πρέπει να έχουν λίγο μικρότερη
πικοιλία από τους text editors. Ψάξε... ψάξε... ψάξε... δοκίμασε...
δοκίμασε... δοκίμασε... μάθε... μάθε... μάθε... αν αντέξεις θα έχεις το
τέλοιο backup :-) και να μην αντέξεις όμως the full process και να
αρκεστείς στα βασικά θα έχεις κάτι αξιοπρεπές