backup of my linux system

basilis bts at the.forthnet.gr
Wed Dec 7 02:11:55 EET 2005

    Γλιεπόν, μία τμηματική περιγραφή του δικτύου στο σπίτι μου:

    Eνας υπολογιστής (ας τον ονομάσω Α) που τρέχει xp pro μόνο, και στον
οποίο έχω, συν τοις άλλοις, και έναν ata hard disk 3.5" μέσα σε usb2
external case, τον οποίο "usb" δίσκο κουμπώνω όποτε θέλω στο κομπιούτερ
αυτό (τον πήρα για συχνό, γρήγορο και πρακτικό backup).

    Ένας άλλος υπολογιστής (ας τον ονομάσω Β), οποίος τρέχει λίνουξ και
μοιράζει ίντερνετ κτλ στο υπόλοιπο δίκτυο (είναι και samba και nfs
server). Εννοείται ότι οι Α και Β είναι δικτυωμένοι μεταξύ τους. O B
έχει μόνο έναν δίσκο με δύο partitions: το πρώτο είναι το σύστημα και το
δεύτερο το swap.

    Ο εφιάλτης μου είναι μην τα κακαρώσει ο δίσκος του Β και με αφήσει
στα κρύα του λουτρού και πρέπει να τα ξαναστήσω όλα από την αρχή. Μία
δύο φορές έκανα ghost (image) το system partition (με το ghost ;-) ) -
κάτι τέτοιο όμως είναι ταλαιπωρία, γιατί πρέπει να μεταφέρω το dvdr στον
Β, χρειάζονται καναδυό dvdr δισκάκια κτλ..

    Υπάρχει κάποια κομψή και γρήγορη λύση για να πάρω image τον system
disk του Β πάνω από το δίκτυο - κατά προτίμηση χρησιμοποιώντας τον "usb"
σκληρό δίσκο?

    Κάποια άλλη - έστω - λύση που να μην περιλαμβάνει άνοιγμα κουτιού
του Β και προσωρινή μετακίνηση σε αυτόν dvdr ή σκληρού δίκου, μόνο και
μόνο για να πάρω το image?

    TIA