lxdvdrip - ξανά

Raoul raoul at raoul.shacknet.nu
Mon Aug 22 17:16:52 EEST 2005

Γειά σε όλους,
Μόλις πρόσφατα άρχισα να χρησιμοποιώ το linux ως desktop λειτουργικό και
θα ήθελα κάποιες απαντήσεις σχετικά με τη μετατροπή DVD9>DVD5 μέσω του
lxdvdrip. Σκοπός μου είναι να κάνω την παραπάνω μετατροπή, ώστε να πάρω
ένα DVD με την κυρίως ταινία, το αγγλικό AC3 6ch audio και ελληνικούς
υπότιτλους, χρησιμοποιώντας native linux προγράμματα και όχι τη λύση του
WINE/DVDShrink, το οποίο πολλές φορές κρασάρει, τουλάχιστον σε μένα.

Συγκεκριμένα, ποιος συνδυασμός από tools θεωρείται ότι δίνει τα καλύτερα
αποτελέσματα στο lxdvdrip (streamtool, multiplexer)?

Λόγω της ανικανότητας του streamdvd να διαχειριστεί τα subpictures,
κατέληξα να χρησιμοποιώ ως streamtool το transcode ή το trans_par
(transcode parallel) που είναι και πιο γρήγορο. Ωστόσο, μερικές φορές
παρουσιάζεται το πρόβλημα ότι ορισμένοι υπότιτλοι φαίνονται
"κατακρεουργημένοι", δηλαδή δεν ξεχωρίζεις ούτε καν τα γράμματα. Πού
οφείλεται αυτό?

Επιπλέον στις λίγες μετατροπές που έχω κάνει διαπίστωσα ότι το shrink
factor υπολογίζεται πολύ "σχετικά", προφανώς μέσω απλής αριθμητικής και
όχι λαμβάνοντας υπόψη την κατανομή του bitrate στην ταινία. Αυτό είναι
δικό μου συμπέρασμα, βλέποντας ότι το μέγεθος της τελικής ταινίας είναι
κατά πολύ μικρότερο από τη χωρητικότητα του DVD5. Δηλαδή το lxdvdrip θα
μπορούσε να δώσει άλλα 300-400+ MB στην ταινία. Υπάρχει κάποιος πιο
ακριβής τρόπος να υπολογίσει κανείς αυτό το shrink factor από αυτόν που
χρησιμοποιεί το lxdvdrip?

Από το lxdvdrip v1.46 παίρνω ένα iso image ONOMA_TAINIAS.img (παράμετρος
-bp=5). O σωστός τρόπος για να το κάψω αυτό για να πάρω ένα DVD Video
disc είναι ο
growisofs -dvd-compat -speed=12 -Z /dev/hdc=ONOMA_TAINIAS.img
?
Πραγματικά έμπλεξα με τις επιλογές των cd/dvd recording tools... Δεν
χρησιμοποιώ το k3b -αν και το θεωρώ το καλύτερο recording πρόγραμμα-
επειδή δεν έχει GNOME look και δυστυχώς για μένα είμαι desktop
purist :-) Επιπλέον, για GNOME δεν υπάρχουν ακόμη προγράμματα που καίνε
DVD Video discs.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων,
--
Raoul