Migrating 2 Linux - The Whole Deal

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Fri Aug 12 15:15:37 EEST 2005

To quoting sto arxiko gramma pou esteiles Kwsta einai epioikws apaisio.
To diorthosa twra, alla se parakalw, prospa8hse na xrhsimopoieis kapoio
pio "standard" tropo ki oxi auto to kolpo me ta ``---------''.

Epishs prospathise na grafeis to keimeno se grammes mikroterou platous.
Den einai idiaitera oraio na diabazei kaneis mia terastia grammh twn
500 xarakthrwn, pou exei kanei anadiplwsh opou na 'nai entelws.

On 2005-08-12 10:05, Κώστας Θουκυδίδης <kthoukydides at fokas.gr> wrote:

> Μία ερώτηση και 2 πράγματα.
> Που βρήκε η εταιρία τον κώδικα σου; Τον είχες ανεβάσει στο internet
> κάτω απο GPL άδεια;

Prwta apo ola na upen8umisw oti "open source & free software" den einai
mono h GPL.

> Εαν ναι, και αυτή η εταιρία πήρε τον κώδικα σου και τον ανέπτυξε, τότε
> δεν έγινε κάτι παράξενο (αν και νομίζώ οτι πρέπει να ανεβάσει τις
> αλλαγές που έχει κάνει στο internet μέσω gpl, αλλα δεν είμαι σίγουρος
> γι'αυτο.)

Na mhn eisai sigouros.  H GPL den apaitei rhta o kwdikas na einai
dia8esimos mesw diktyoy.  Arkei na mporei na einai diathesimos.

Gia paradeigma:

  * An mporeis esu na zhthseis na sou taxydromhsoyn ena CD-ROM me ton
    kwdika, den yparxei (apo oso ksero toulaxiston) katapathsh ths GPL.

  * An mazi me ta binaries tou programmatos erxetai kai to CD-ROM me ton
    kwdika twn GPL'd kommatiwn tou programmatos, den yparxei katapathsh
    ths GPL.

> Εαν όχι, τότε διατηρείς ακόμα τα copyrights και μπορείς να κάνεις
> αγωγή για πνευματικά δικαιώματα (εαν πήραν αυτούσιο τον κώδικα that
> is.) Σε εσένα ανήκει.

Arkei na exeis apodeikseis oti ``phran autousio ton kwdika'', pou einai
kommati duskolo kamia fora.

> Επίσης η εταιρία δεν μπορεί να πατεντάρει τον κώδικα λογισμικού. Τόσος
> πανικός γινόταν τόσο καιρό στην ΕΕ για αυτό το λόγο. Είσαι ελεύθερος
> να συνεχίσεις το πρόγραμμά σου όσο και να χτυπιέται κάτω η εταιρία
> αυτή.

Ki opoios exei pio polla ``resources'' (prosoxh, den milaw aparaithta
gia anthrwpous, h xrhmata, h kai ta dyo mazi), 8a pathsei katw ton allo.

> Απο την άλλη, μπορείς να κάνεις αίτηση πρόσληψης στην εταιρία σαν ο
> αρχικός developer του soft μόλις το ανακαλύψεις και δεν βλέπω λόγο να
> μην σε προσλάβουν με πολύ καλό μισθό (αν δεν επικοινωνήσουν μαζί σου
> εξ'αρχης).

Tragiko.  Giati etsi meta de tha mporeis na anaptukseis GPL'd kwdika
alla mono kwdika pou dianemetai me thn adeia pou epiballei to nomiko
tmhma ths etaireias (toulaxiston oson afora ta etairika ``proionta'').

> Εκτώς και εαν είχες κεφάλαιο και σκόπευες να ανοίξεις δικιά σου
> εταιρία μάλλον καλύτερα σου κάθεται έτσι.  Ακόμα και να μην σε
> προσλάβουν, θα μπορούσες να γίνει εξωτερικός συνεργάτης με εταιρίες
> που χρησιμοποιούν το soft, με πολύ μικρότερο κόστος απο τα συμβόλαια
> υποστήριξης που απαιτεί μια εταιρία (αλλα φυσικά αρκετά μεγάλύτερο απο
> ένα απλό μισθό) που θα κάνεις customization και τεχνική
> υποστήριξη.

Epeidh se blepo na milas se deytero eniko, yponowntas (profanws) oti ola
ayta ta kanei ena atomo, pws akribws sxediazeis na sunexiseis thn
anaptuksh tou proiontos, an einai na pernas th mera sou brizontas
p.x. thn kinhsh ths Lewforou Aleksandras, h opoia de se afhnei na eisai
sxedon taytoxrona se DYO diaforetikous pelates sou?

H ``texniki yposthriksh'' den einai, eutuxws h dustuxws, kati pou mporei
na ginei apo __ena__ atomo.

> Μιας και ξέρεις τον κώδικα απ'έξω θα είσαι πολύ πιο ποιοτικός απο την
> εταιρία έτσι δεν είναι.

Oxi.  Epeidh ston xrono pou h X Inc. tuxaia etaireia exei proslabei kai
ekpaideysei 10 programmatistes na paroun thn ekdosh 0.9.2 tou
programmatos kai na to sunexisoun pros mia ``etairikh kateu8unsh'',
esu ton exeis faei olo se support issues.

Exoun perasei mhnes, den exeis grapsei oute mia grammh kwdika, kai oi
pelates sou exoun arxisei ektos apo ``bug reports'' na exoun kai
``feature requests''.

> Και η εταιρία φυσικά δεν μπορεί να κάνει τίποτα γι'αυτο γιατι το
> πρόγραμμα είναι GPL. ("Τι; θέλεις να σταματήσω να υποστηρίζω το
> πρόγραμμα σας; Ρε τράβα και...Τι; Θα κάνεις αγωγή; Θα μου κλάσεις
> τα..." κλπ άλλα ωράια)

Katholou diplwmatikh apanthsh sthn etaireia pou h8eles na se proslabei
ws basiko programmatisth tou Gnomovision 1.2.x.

> Όταν κάνεις ένα open source πρόγραμμα, συνήθως ο αρχικός σκοπός σου
> δεν είναι να πλουτίσεις αλλα να προσφέρεις. Αυτό δεν σημαίνει οτι με
> σωστους χειρισμούς δεν μπορείς να πλουτίσεις ή τουλάχιστον να βγάλεις
> αρκετά λεφτά για να ζήσεις (βλέπε samba, mozilla, mysql κλπ) Τώρα για
> την εκμετάλευση που λες, ο μόνος τρόπος που βλέπω να μην μπορείς να
> κάνεις τίποτα στην περίπτωση σου είναι εαν σου "τσίμπησαν" τον κώδικα
> όταν ήταν στο 85% που λες και τον πέρασαν για δικό τους και επίσης δεν
> έχεις τρόπο να αποδείξεις το αντίθετο.

Poio einai to ``anti8eto'' kai pws akribws to ``apodeiknyeis'' ?

> Εαν πχ πρόλαβες να τον ανεβάσεις κάπου τότε λογικά θα φαίνεται το
> timestamp που που θα είναι παλαιότερο (Γι'αυτο βολέβουν μέρη όπως το
> sourceforge.org)

Fekse mou pshla kai glistrhsa.  Ksereis poso eykola allazei to creation
h modification time enos arxeiou se ena tuxaio file system?

Akribws...  paneukola.

No comments.