Python based ERP και ελληνικά

Nikos Papagrigoriou papagr at gmail.com
Wed Aug 10 16:55:58 EEST 2005

Γεια χαρά,

Σε συνέχεια προηγούμενης κουβέντας στη λίστα σχετικά με ERP και ελληνικής
υποστήριξης έχω να πως τα εξής. Έχω αναζητήσει εδώ και καιρό την ύπαρξη ERP
γραμμένων κυρίως στην python, λόγω της ενασχόλησης μου με τη συγκεκριμένη
γλώσσα προγραμματισμού. Στην πραγματικότητα αναζήτησα την ύπαρξη ERP σε
Python/Zope/Plone. Τα αποτελέσματα της αναζήτησης ήταν 3 προγράμματα:

1. ERP5 - http://www.erp5.org

Βασίζεται στο Zope και ως αποτέλεσμα είναι ένα Web Based ERP. Είναι αρκετά
ενδιαφέρον project. Χρησιμοποιεί κυρίως εξωτερική SQL βάση δεδομένων και όχι
την ZODB για την αποθήκευση. Έχει παρόμοια χαρακτηριστικά με το Plone. Θα
προτιμούσα ωστόσο να ήταν βασισμένο στο Plone. Δυστυχώς είναι πολύ δύσκολο
να το εγκαταστήσει κανείς (λίγες πληροφορίες γύρω από το θέμα), η εταιρία
δίνει rpm μόνο για τη διανομη Mandrake και γενικότερα δεν υπάρχει πολύ
τεκμηρίωση γύρω από το θέμα. Ο καλύτερος τρόπος να το χρησιμοποιήσει κανείς
είναι μέσω ενός iso image που μπορεί να κατεβάσει
μέσω torrent από τον ιστοχώρο τους. Γενικότερα, μου αρέσουν οι web based
λύσεις αλλά το ERP5 έχει πολύ δρόμο μπροστά του. Αν ήταν πιο ολοκληρωμένο
και παρείχε περισσότερη τεκμηρίωση για τη χρήση και τον προγραμματισμό, θα
το προτιμούσα έναντι τον άλλων 2.

2. TinyERP - http://www.tinyerp.org

Μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση. Είναι αρκετά ολοκληρωμένο και βασίζεται στην
python με GUI περιβάλλον PyGTK. Ως βάση δεδομένων χρησιμοποιεί την
PostgreSQL. Έχει πολύ καλό οδηγό χρήσης αλλά οδηγό για τον προγραμματιστή
δεν είδα πουθενά. Σε κάποια σημεία του ιστοχώρου τους ζητούσε κωδικό για να
εμφανίζει τεχνικές πληροφορίες. Ίσως εκεί να έχουν κάτι, αλλά μου βρωμάει
που έβαλαν κωδικό. Μαζί με τον κώδικα δεν έχουν ιδιαίτερη τεκμηρίωση εκτός
από οδηγίες εγκατάστασης. Με άλλα λόγια δεν λένε πουθενά στο site πως
φτιάχνει κανείς νέα modules. Παρόλα αυτά φαίνεται μια λύση plug and play. Θα
το ψάξω εκτενέστερα και θα σας πω.

3. GNUe - http://www.gnuenterprise.org/

Το GNUe το είχα ξεχάσει. Και τώρα που το ξαναβλέπω, μάλλον πρέπει να πάρω
πίσω αυτό που είπα για το TinyERP σε προηγούμενο e-mail μου (ότι δηλαδή έχω
καταλήξει στο TinyERP). Είναι και αυτό βασισμένο στην python αλλά μπορεί
κανείς να χρησιμοποιήσει σχεδόν όποια βάση δεδομένων θέλει (
http://www.gnuenterprise.org/tools/common/databases/) και ως GUI widgets
"φοράει" wxPython (www.wxpython.org <http://www.wxpython.org>). Διαθέτει
form designer, ένα δικό του reporting system και πολλά άλλα καλά. Σημαντικό
είναι ότι δίνει ένα μικρό εγχειρίδιο προγραμματισμού, ξεκινώντας από το
μηδέν (δεδομένο ότι κάποιος ξέρει python). Το έχω κατεβάσει και θα ασχοληθώ
λίγο μαζί του για να δω τί αξίζει. Κυρίως με απασχολεί πόσο εύκολα φτιάχνει
κανείς ένα module.

Και τα τρία είναι platform independent και δεν έχουν μετάφραση στα ελληνικά.

Από μια γρήγορη ματιά καταλήγω στο GNUe. Βέβαια μπορεί κανένα να μην είναι
σε ικανοποιητικό επίπεδο για να υιοθετηθεί στην ελληνική αγορά. Αυτό θέλει
πολύ ψάξιμο και μελέτη.

Όσοι ενδιαφέρονται να βοηθήσουν στο εγχείρημα της υιοθέτησης ενός ERP από τα
παραπάνω ή έχουν να αντιπροτείνουν άλλη λύση, είμαι όλος αυτιά. Δεν είναι
ανάγκη να ξέρει κανείς από python. Τις περισσότερες φορές το να γράψεις τις
οδηγίες χρήσεως είναι πιο δύσκολο από το να γράψεις ένα πρόγραμμα σε python.

Βιβλιογραφική αναφορά για όσους ενδιαφέρονται:

- http://www.pythonology.com/success&story=nexedi
- http://btrack.com/CRM-Solution-Facts.htm
- http://www.huihoo.com/open_source/open_solution.html

--