Migrating 2 Linux - The Whole Deal

Nikos Papagrigoriou papagr at gmail.com
Tue Aug 9 19:26:44 EEST 2005

On 8/9/05, Nick Apostolakis <nickapos at noc.uoa.gr> wrote:

> einai endiaferon giati omws den yparxei ena apo auta ta project
> prosarmosmena stin elliniki pragmatikotita i estw ena elliniko sxetiko
> open project.

Πιστεύω ότι όταν κάποιος από εμάς κάνει μια μεγάλη εταιρεία, δεν θα βάλει
εμπορικό ERP αλλά θα κάτσει να μεταφράσει και να παραμετροποιήσει ένα
OpenSource ERP σύστημα. Θα περιμένετε λίγα χρόνια μέχρι να γίνω μεγάλος και
τρανός.

isws ofeiletai sto gegonos oti polloi apo autous pou exoune tis gnwseis
> na asxolithoune me ena tetoio project apo plevras kwdika, den exoun tis
> gnwseis apo plevras logistikis.

Τα της λογιστικής τα μαθαίνεις σχετικά εύκολα (τουλάχιστον τα βασικά).
Εξάλλου μπορείς να συνεργαστής με έναν λογιστή.

pantws i dikaiologia oti to elliniko systima einai pio periploko apo
> auto tis USA as poume de me peithei. diladi oi typoi stin singular
> magika kanoune?

Δεν έχω δουλέψει με λογιστικά προγράμματα αλλά έχω μελετήσει για λίγο ένα
λογιστικό πρόγραμμα που χρησιμοποιεί μια γνωστή μου λογίστρια. Ο τρόπος
εισαγωγής δεδομένων δεν αλλάζει σχεδόν ποτέ. Αυτό που αλλάζει είναι ο τρόπος
υπολογισμού και οι συντελεστές. Π.χ. σε ένα πεδίο σου δίνει επιλογές το
πρόγραμμα 5%, 10% και 15%, σύμφωνα με τον νόμο. Ξαφνικά αποφασίζει το
υπουργείο ότι θέλει και έναν ακόμη συντελεστή π.χ. 25%. Ο χρήστης συνήθως
δεν μπορεί να τροποποιήσει το πρόγραμμα για να δέχεται αυτόν τον συντελεστή.
Πρέπει να πάρει το update από την εταιρεία, να αγοράσει τα σχετικά
βιβλία/περιοδικά για να ενημερωθεί κτλ. Που σημαίνει ότι αν θα τροποποιήσει
κάποιος ένα ERP για να δουλεύει σύμφωνα με τα ελληνικά δεδομένα, πρέπει να
είναι συνέχεια ενημερωμένος, έτσι ώστε όταν αλλάξει κάτι να προλάβει να
κάνει την αλλαγή στο ERP, να ανεβάσει τις ενημερώσεις στο Internet και να
στήλει e-mail στους χρήστες. Αυτό πιστεύω ότι θα το κάνει κανείς αν έχει
κέρδος π.χ. Μια εταιρεία αποφασίζει να προωθήσει στην αγορά ένα Open Source
ERP. Δεν το πουλάει, αλλά πουλάει την υπηρεσία ως τυπωμένες ελληνικές
οδηγίες χρήσεως, συνδρομητική υποστήριξη στη χρήση, αποστολή με courier των
κρίσιμων ενημερώσεων κτλ. Με άλλα λόγια τα λογιστικά γραφεία δεν γλυτώνουν
τη συνδρομή (τουλάχιστον μια μικρή συνδρομή όσοι θέλουν θα την πληρώνουν)
για την υποστήριξη, αλλά γλυτώνουν την αγορά ενός πανάκριβου λογιστικού
προγράμματος, την αγορά Windows (γιατί θα βάλουν linux) και τα μεγάλα
λογιστικά γραφεία δεν θα πληρώνουν άδειες χρήσης.

pistevw pantws kai egw oti to sygekrimeno pedio anaptyksis software exei
> mellon (kai lefta)

Το έχω σκεφτεί εδώ και πολύ καιρό. Μάλιστα έχω καταλήξει στο TinyERP σαν
εναλλακτική λύση. Αλλά τα ERP συνήθως χρησιμοποιούνται περισσότερο από
μεγάλες επιχειρήσεις. Οι μεγάλες επιχειρήσεις θα εμπιστευτούν επίσης μια
σχετικά μεγάλη εταιρία για την υποστήριξη ενός ERP. Επίσης, επειδή σχεδόν
όλες οι μεγάλες επιχειρήσεις έχουν ήδη ένα παλιό/νέο ERP σύστημα λίγο
δύσκολα θα το παρατήσουν, ακόμη και αν έχουν προβλήματα (έχουν πληρώσει
εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ).

Αυτά τα λίγα,

Νίκος.

--