ÄéáãñáöÞ áñ÷åßùí áðü flash disk

Πιστιόλης Κωνσταντίνος pistiolis at ts.sch.gr
Sat Aug 6 20:37:36 EEST 2005

Την Sat, 6 Aug 2005 05:37:05 -0700 (PDT),ο(η) Panos Konstantinidis
<girionis at yahoo.com> έγραψε/wrote:

> [...]
> και μου δείχνει ένα κρυφό υποκατάλογο .Trash-panos όπου περιέχει τα
> διεγραμμένα
> αρχεία (προφανώς με τη διαγραφή το Ubuntu τα μετακίνησε εκεί μέσα).
> Προσπαθώ να
> διαγράψω όλα τα αρχεία μέσα στον trash και παίρνω συνέχεια το μήνυμα
> λάθους
> "cannot remove <όνομα αρχείου>: Read only file system". Αυτό που πρέπει
> να
> συμβαίνει είναι ότι κατά τη μετατροπή του mp3 player σε flash disk έχει
> δημιουργηθεί ένα file system που είναι μόνο read-only. Δεν γνωρίζω αν
Κατά πάσα πιθανότητα πρέπει απλά να γίνει mount έτσι ώστε να έχεις
δικαιώματα εγγραφής.
Να υποθέσω ότι δεν προσάρτησες μόνος σου το usbdisk, αλλά έγινε αυτόματα.
Δώσε σε ένα τερματικό mount
και θα πρέπει να δείς μια γραμμή του στύλ
/dev/<κάτι> on /media/usbdisk type vfat (rw)
Αν είναι (rw) τότε μπορείς να γράψεις αλλά δεν έχεις πρόσβαση ως απλός
χρήστης,
ενώ αν είναι (ro) τότε όντως το σύστημα αρχείων έχει προσαρτηθεί μόνο για
ανάγνωση.

δες προηγούμενα post και βοήθεια για ελληνικά για λεπτομέρειες της
προσάρτησης.
Προφανώς στις επιλογές προσάρτησης θέλεις:
rw
iocharset=utf8		(για ελληνικά ονόματα αρχείων,
	ή iso8859-7 και codepage=737 αν έχεις τέτοιο locale)
και
uid=...
gid=...
mode=...    (προσοχή, είναι σε οκταδική μορφή, οι ιδιότητες που _ΔΕΝ_
υπάρχουν)
κλπ. για να ορίσεις user, group και mode των αρχείων στο usbdisk,
ώστε να έχεις πρόσβαση σαν χρήστης.

Ένα man mount θα σε πείσει.

Τέλος, οι ρυθμίσεις μπορούν να μπουν στο /etc/fstab για καλύτερο
αυτοματισμό
(μπορείς να πεις να γίνονται αυτόματα ή να γράφεις απλά mount
/media/usbdisk)