Για τους Open προγραμτιστες (+ μια kernel ερωτηση )

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Mon Apr 25 03:35:19 EEST 2005

On 2005-04-24 05:32, Tsoukas Evangelos <tsoukase at gmail.com> wrote:
> Poly katatopistikos. Alla,
> 1) Paradeigmata software-plousion = B.Gates kai olo to synafi (Ballmer
> kai alloi 100) pou kanoun to stauro tous sto closed software.

Αυτοί δεν είναι software developers.  Είναι επιτυχημένοι managers.

> 2) An enas kalos programatisths prosferei sthn MS tous kalous tou
> algorithmous auth tha ton antameipsei plousioparoxa, ma pragmatika
> plousioparoxa. An to dosei open na mhn po ti pairnei.

Μην είσαι τόσο σίγουρος.  Μπορεί να έχεις πολύ καλές ιδέες για το πως
ακριβώς μπορεί να βελτιωθεί ένα Microsoft προϊόν και να μην εξελιχθούν
τόσο γρήγορα ή τόσο καλά όσο νομίζεις τα πράγματα.

Πρώτ' από όλα δε μπορεί κανείς να προτείνει βελτιώσεις (πέρα από
πενιχρές "βελτιώσεις" στο UI) σε κάτι που δεν έχει δει τον κώδικά του.
Τουλάχιστον όχι χωρίς να τον ρωτήσει αμέσως μετά το δικηγορικό συνάφι
της Microsoft, με ιδιαίτερα μεγάλη προσοχή: "Ναι, πολύ ωραία όλα αυτά.
Τον κώδικα του Office που τον βρήκατε όμως;"

Ύστερα, μπορεί η Microsoft να σου πει ότι δεν είναι και τόσο καλό το
feature, bugfix, οτιδήποτε έχεις προτείνει εσύ, μόνο και μόνο για να σε
ξεφορτωθεί.  Στο επόμενο release του Office, βάζει το δικό σου feature
και ένα τεράστιο, πολύχρωμο bitmap στον installer, το οποίο διαφημίζει
ακριβώς ΤΟ ΔΙΚΟ σου feature ως το πιο hot, νέο χαρακτηριστικό.

Να μην πω κι εγώ τι πήρες τότε ε;

> 3) Dhladh to OSS grafetai kyrios gia ekpaideutikous h "diafimistikous"
> logous.

Οχι μόνο.

> Den einai sobarh prospatheia gia epaggelmatikh xrhsh alla ena deigma
> douleias.

Διαφωνώ και με τα 2.

> 4) Telika mhpos prepei na antheorisoume th thesh tou OSS? Ekfrasteite
> xoris fobo kai endoiasmo.

Οχι.

Ορισμένοι από εμάς δε χρησιμοποιούμε OSS/FS επειδή είμαστε "φτηνιάρηδες,
που δεν έχουν φράγκο να δώσουν στην MS".  Χρησιμοποιούμε προγράμματα
ανοιχτού ή ελεύθερου κώδικα επειδή:

	- Ετσι αισθανόμαστε πιο ασφαλείς
	- Μας αρέσει καλύτερα ο τρόπος δουλειάς με OSS/FS
	- Το OSS/FS είναι, για τη δουλειά που κάνουμε, πιο σταθερό, πιο
	  αποδοτικό, πιο εύκολο, πιο εύχρηστο, πιο... γενικά καλύτερο.
	- Το OSS/FS έχει χαρακτηριστικά που δε τα βρίσκουμε σε
	  commercial εφαρμογές.
	- Το OSS/FS είναι πιο documented από τα αντίστοιχα closed source
	  προγράμματα.

Είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν κι άλλοι λόγοι, τους οποίους εγώ δε θυμάμαι
αυτή τη στιγμή.