��

Dimitris Glezos dimitris at glezos.com
Mon Apr 18 20:35:11 EEST 2005

Nektarios A. Kteniadakis wrote:
>  Σήμερα έλαβα την εξής απάντηση από Έλληνα ευροβουλευτή ( δεν γράφω το
> όνομα του γιατί δεν ξέρω εάν επιτρέπεται )σε mail που του έστειλα
> σχετικά με τις πατέντες λογισμικού. Σας το παραθέτω:

Νεκτάριε,

καταρχήν συγχαρητήρια για την κίνηση σου. Όσοι περισσότεροι θυμίζουν
στους Ευρωβουλευτές και αντιπροσώπους τους (από βουλευτές μέχρι
υπουργούς και γενικούς γραμματείς/προέδρους φορέων και Γραμματειών) το
πόσο σημαντικό είναι αυτό το θέμα και ασκούν κριτική, τόσο περισσότερο
καταλαβαίνει ο άλλος ότι το θέμα ενδιαφέρει πολύ κόσμο και είναι σημαντικό.

Μπορείς να απαντήσεις με τη σειρά σου στο email του; Μπορείς να του
εξηγήσεις ότι η "κοινή" θέση του Συμβουλίου δεν είναι τόσο κοινή αφού
όλες οι σηματικές τροπολογίες που πρότεινε το Κοινοβούλιο αγνοήθηκαν από
το Συμβούλιο, και το κείμενο του Συμβουλίου *πρακτικώς επιτρέπει* την
κατοχύρωση του λογισμικού και σε πολλές περιπτώσεις των επιχειρηματικών
μεθόδων κάτω από δίπλωμα ευρεσιτεχνίας. Στην πραγματικότητα το Συμβούλιο
προσπαθεί να παρακάμψει το Κοινοβούλιο, με το οποίο φυσικά έμμεσα
αποδυναμώνει τη θέση του Κοινοβολίου στη Δημοκρατία της Ευρώπης. Επίσης
να θυμίσεις πως η επιτροπή JURI ζήτησε *επανέναρξη* της διαδικασίας, και
η κομισιόν το απέρριψε.

Δύο έγγραφα που θα σε βοηθήσουν πολύ είναι τα εξής:
- Σχολιασμός του FFII στο κείμενο του Συμβουλίου:
	http://swpat.ffii.org/papers/europarl0309/cons0401/index.en.html
- Σύγκριση κειμένων Κοινοβουλίου και Συμβουλίου:
	http://swpat.ffii.org/papers/europarl0309/cons0401/tab/index.en.html

Και τα δύο τα έχω δώσει στους αρμόδιους Ευρωβουλευτές (αν θυμάμαι καλά
πρέπει να τα έχω βάλει στις θυρίδες όλων των υπόλοιπων), στην Ελληνική
και στην Κυπριακή Μόνιμη Αντιπροσωπεία στις Βρυξέλλες. Επίσης μπορείς να
δεις αυτό:
	http://wiki.ffii.org/Cons050307En

Εκεί υπάρχει και το declaration της Κύπρου που ζητάει σαφέστερο
διαχωρισμό του τι εστί "πατεντοποιήσιμο" και τι όχι, μπορείς να το
αναφέρεις και αυτό. Επίσης, για τα γεγονότα της 7ης μαρτίου:
	http://wiki.ffii.org/Eu0307En

Περισσότερες ιδέες από ένα άλλο γράμμα το οποίο σίγουρα θα σε βοηθήσει:
	http://wiki.ffii.org/OpenLtr050307En

Και φυσικά, το κλασικό πλέον short introduction:
	http://epatents.hellug.gr/pages/short_introduction

Ξανά, μπράβο για την καλή δουλειά! Ό,τι βοήθεια θες, just ask!

Δ.

ΥΓ: Ιδιαίτερη βαρύτητα στους: Παναγιωτοπούλου, Λαμπρινίδης, Βαρβιτσιώτης
(, Παπαδημούλης). Ωστόσο υπ' όψιν ότι ένας ενεργός εκτός-JURI
ευρωβουλευτής μπορεί μέσω των ενεργειών του να επηρεάσει τους υπόλοιπους...

> [...]
> τι προστατεύεται και τι όχι (καμία πατέντα στο λογισμικό ως τέτοιο,
> καμία πατέντα στις επιχειρηματικές μεθόδους). Η κοινή θέση περιέχει
> πλέον μία σειρά από τροπολογίες που πρότεινε το προηγούμενο Ευρωπαϊκό
> Κοινοβούλιο.
>
> Ελπίζω τα παραπάνω να σας κάλυψαν. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε
> να απευθυνθείτε στην αρμόδια Επιτροπή Νομικών Θεμάτων (JURI) του
> Κοινοβουλίου και στον εισηγητή Ευρωβουλευτή κ. Michel Rocard (European
> Parliament, Bât. Altiero Spinelli, 14G205, 60 rue Wiertz, B-1047

Dimitris Glezos
Jabber ID: glezos at jabber.org, GPG: 0xA5A04C3B
http://dimitris.glezos.com/

"He who gives up functionality for ease of use
loses both and deserves neither." (Anonymous)