Gia ton kernel kai tous dhmiourgous tou

"Νικόλαος Κ. Διονυσόπουλος" nikosdion at yahoo.gr
Fri Apr 15 15:33:52 EEST 2005

Constantine Dokolas wrote:

> Ενδιαφέρουσα άποψη. Η πραγματικότητα όμως διαψεύδει τις δυνατότητες των
> καλών προθέσεων. Εδώ μιλάμε για σοβαρό/μεγάλο έργο. Τι θα κάτσει να
> γράψει ο ερασιτέχνης; User interface; Δομές; Αποθήκευση; Tests; Όλα αυτά
> καθυστερούν την ανάπτυξη χωρίς να αξιοποιούν τη τεχνογνωσία του κατά
> τ'άλλα ειδικού (μηχανικού π.χ.). Και ακόμα και να γίνει κάτι σε λογικό
> χρόνο, νομίζεις ότι θα διαβάζεται; Αυτό δεν έχει σοβαρές πιθανότητες να
> συμβεί. Γι' αυτό πρέπει να υπάρχει μια καλή _συνεργασία_!

Εγώ είμαι Μηχανολόγος Μηχανικός και τυχαίνει να έχω "τρέλα" με τον
προγραμματισμό. Η διπλωματική μου είναι ένα πρόγραμμα σε Visual Basic
που υπολογίζει γραναζοκινήσεις. Θες να σου στείλω το project μου και να
μου πεις αν έχει όμορφο και λειτουργικό user interface, δομές,
αποθήκευση και όλα τα σχετικά; Θες να μου πεις ακόμα κι αν διαβάζεται ο
κώδικας; (Ο κώδικας επεκτάθηκε μετά από 6 μήνες από την παράδοσή της από
άνθρωπο που δεν είχε ξανασχοληθεί με αυτό το πρόγραμμα, χωρίς να
κοπιάσει πολύ να καταλάβει τι γίνεται, *και δεν ήταν πληροφορικάριος*,
ούτε ήταν σούπερ προγραμματισταράς).

Στην τελική, αν εγώ, λόγω προσωπικής τρέλας και πόρωσης, έχω κάτσει κι
έχω ξεζουμίσει n (limn -> oo) βιβλία προγραμματισμού κι έχω γράψει
χιλιάδες γραμμές κώδικα και τις έχω μοιραστεί με προγραμματιστές - των
οποίων τις συστάσεις τις έκανα κτήμα και συνείδησή μου, γιατί να μην
κάτσω να γράψω ένα πρόγραμμα μόνος μου; Μήπως τελικά το όλο θέμα
αναλύεται σε μια συνιστώσα "μην μπαίνεις στα (επαγγελματικά) χωράφια
μου, αλλιώς θα σου κόψω των κ..λο"; Αν είναι πες το από την αρχή μην
καθόμαστε και στέλνουμε ανούσια μηνύματα (= flames) στη λίστα... :)

> Βέβαια εγώ κρίνω με κριτήρια αυτά που ξέρω. Αν, π.χ., δεν υπάρχει
> πρόβλημα χρόνου, ή αν δεν είναι του παρόντος το τι θα γίνει με επόμενες
> εκδόσεις...

Δηλαδή οι πληροφορικάριοι ξέρουν να γράφουν σούπερ ντούπερ κώδικα και οι
άλλοι δεν ξέρουν τον Χριστό τους; Εγώ ξέρω πληροφορικάριους που δεν
έχουν γράψει σχόλια και δεν έχουν κάνει indentation ούτε μια φορά στη
ζωή τους και μηχανολόγους που γράφουν κώδικα "διαμάντι". Και λοιπόν;
Εκεί που σας παραδέχομαι, πάντως, είναι στο optimization και στον low
level κώδικα που θέλει τις εξειδικευμένες γνώσης του πληροφορικάριου.
Ναι, εκεί πάω πάσο.

> Μα ο σκοπός δεν είναι να έχει ασχοληθεί ο προγραμματιστής με τους
> συγκεκριμένους αλγόριθμους. Ο σκοπός είναι να έχει τις γνώσεις για να
> τους καταλάβει ώστε να τους υλοποιήσει. Θα ξεμοναχιάσει τον ειδικό και
> θα τον ξεζουμίσει να δει πως παίζει ο κάθε αλγόριθμος για να τον κάνει
> κώδικα.

Δεν είναι πάντα τόσο απλό όσο νομίζεις ότι ακούγεται. Ενίοτε χρειάζονται
πολύ εξειδικευμένες γνώσεις που εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να έχει ο
πληροφορικάριος. Όποιος έχει ασχοληθεί με πεπερασμένα στοιχεία σίγουρα
καταλαβαίνει τι εννοώ. Οι υπόλοιποι ας νομίζουν ότι μπλοφάρω.

> Μα δεν είπα ότι τους ξέρεις, ούτε ότι θα τους κάνεις μόνος σου.

Αυτό το παράδειγμα είναι λίγο άστοχο. Είναι σαν να λέμε "δεν είμαι
λογιστής, άρα δεν ξέρω να φτιάξω τη φορολογική μου δήλωση". Τέτοιους
σχετικά απλούς αλγορίθμους μπορεί να καταλάβει ο καθένας με λίγο ή
περισσότερο διάβασμα, απλά όχι στο βάθος του "ειδικού".

> Δε φτάνει όμως... :(

Αν υπάρχει φτάνει για να γίνει το πρώτο βήμα σε ένα μεγάλο project. Αν
δεν υπάρχει - τουλάχιστον εσύ δεν φαίνεται να διαθέτεις τέτοια - τότε
όντως δεν γίνεται τίποτα! :(

> Doc

Νίκος Διονυσόπουλος
Διπλ. Μηχανολόγος Μηχανικός