Ελληνικά στην consola

Πιστιόλης Κωνσταντίνος pistiolis at ts.sch.gr
Mon Apr 11 09:12:40 EEST 2005

Την Fri, 8 Apr 2005 15:15:14 +0300,ο(η) Themis Dimitriou
<themis.ath at gmail.com> έγραψε/wrote:

> Γεια σας παιδιά, ακολούθησα των οδηγό για Ελληνικα κατα γράμμα και
> πλέων το locales μου είναι κάπως ετσι...
>
> debian:/etc# locale
> LANG=el_GR.UTF-8
> Ολα δείχνουν καλός λοιπών αλλά δείτε τι εμφανίζεται
>
> debian:/etc# date
> Ξ Ξ±Ο ΞΟΟ  8 14:56:35 EEST 2005
>
> τι άλλο να κάνω εχω εκτελέσει όλα τα βήματα...
Απολύτως φυσιολογικά, τα μηνύματά σου είναι στη γλώσσα που πρέπει (unicode
ελληνικά).
Αυτό σημαίνει ότι οι ελληνικοί χαρακτήρες είναι δύο bytes έκαστος, όχι σε
ένα πάνω
από το 128 όπως ήταν παλιά. Αυτό που θές τώρα είναι να τα εξηγήσεις όλα
αυτά στην
κονσόλα για να μεταφράζει τα δυο byte των ελληνικών χαρακτήρων σε ένα
σύμβολο
(echo '\033.... κάτι τέτοιο, δε θυμάμαι ακριβώς) και να παράγει δύο byte
όταν
πληκτρολογείται ένα ελληνικό γράμμα. Μπορεί να διαφέρουν από διανομή σε
διανομή
αλλά γενικά υπάρχουν δυό εντολές unicode_start, unicode_stop
κάθε φορά που θές να αλλάζεις και πρακτικά τρέχεις unicode_start σε κάποιο
από τα
scriptάκια εκκίνησης και ισχύει και το πρόβλημα με το keymap (που δεν
αλλάζει σε
όλες τις κονσόλες ταυτόχρονα) και αν έχεις βάλει 2.4 πυρήνα μπορεί να
έχεις πρόβλημα
με τους τόνους. Το default είναι μη Unicode και εκεί η κονσόλα
παίζει ελληνικά με el.GR

> να διευκρινήσω οτι έχω μόνο console στο debian.

χμμ. Καλό το utf8 αλλά δεν το υποστηρίζουν όλες οι εφαρμογές, ειδικά στην
κονσόλα
(πχ. mc) ενώ άλλες θέλουν ρύθμιση. Από την άλλη δε λέει να έχεις δυο
κωδικοποιήσεις
στο σύστημα αφού για το gnome μάλλον παίζει καλύτερα utf8. Ένα αρχείο όμως
που γράφεις
από X με πχ. gedit σε el_GR.UTF-8  δε διαβάζεται σε el_GR από την κονσόλα
και
μερικές φορές το αντίθετο.

Αν δεν έχεις X ασυζητιτί el_GR που παίζει τέλεια.
Εκεί μπορεί να έχεις το πρόβλημα
....>date
           8 14:56:35 EEST 2005
να μην εμφανίζονται δηλαδή οι ελληνικοί χαρακτήρες. Πρόσφατα είχα βάλει
ένα debian
αλλά δε θυμάμαι τώρα πως ακριβώς το είχα λύσει και δυστυχώς δεν έχω debian
εδώ.
Αν σου παρουσιαστεί πες μου να κοιτάξω και να σου πώ.

Ελπίζω να βοήθησα.
Κώστας