Asfaleia in Practice

Antonios Christofides anthony at itia.ntua.gr
Thu Apr 7 14:54:03 EEST 2005

Όταν από ένα λογισμικό εξαρτώνται ανθρώπινες ζωές (π.χ. έλεγχος πτήσης
αεροπλάνου, έλεγχος σταθμού παραγωγής ενέργειας, ιατρικά μηχανήματα
κλπ.), υπάρχει ένας ολόκληρος κλάδος του software engineering που
εξετάζει το θέμα, που αν θυμάμαι καλά λέγεται dependable systems.
Εννοείται πως το να ανεβάσεις την αξιοπιστία από 99.99% που μπορεί να
είναι, ας πούμε, στο λειτουργικό σύστημα του desktop σου, σε
99.99999%, που είναι αυτό που απαιτείται για ένα dependable system, το
κόστος είναι τεράστιο. Λοιπόν δεν είναι dependable ούτε το Windows,
ούτε το Linux, ούτε το λογισμικό που τρέχει το βίντεό σου. Κι αν
υπάρχει κάποιο σύστημα βασισμένο σε Linux που να είναι dependable,
πάντως δεν είναι Linux, είναι κάποιος κλώνος που το πολύ-πολύ να έχει
παρόμοιο scheduler.

Μπορεί βέβαια κάτι να το έχω πει αδέξια, γιατί δεν είμαι πολύ ειδικός
πάνω στο θέμα, αλλά μην μπερδεύουμε την ανώτερη γενικά αξιοπιστία του
Linux απέναντι στα Windows με την αξιοπιστία ενός dependable system,
που παίζει σε εντελώς άλλη κατηγορία.

ΟΧΙ!