ΠΑΤΕΝΤΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ

Antonios Christofides anthony at itia.ntua.gr
Thu Apr 7 13:29:59 EEST 2005

DJ Art wrote:

> Τότε, να μεγαλώσετε την ομάδα σας και να "προσλάβετε" κάποιους που
> απλώς θα αναλάβουν το ρόλο του webmaster .........

Το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς που κάνουμε είναι μυστικό. Στην
Ελλάδα πιθανότατα δεν έχουμε κατασκόπους, αλλά πάλι ποτέ δεν ξέρεις.
Στο FFII κεντρικά δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι έχουμε.  Έτσι, το με
ποιους έχουμε μιλήσει, το με ποιους σκεφτόμαστε να μιλήσουμε, το τι θα
τους πούμε, το τι θα κάνουμε, το τι θα δημοσιεύσουμε, συνήθως είναι
μυστικό ώστε να υπάρχει το στοιχείο του αιφνιδιασμού. Είμαστε
οπενσουρσίτες και δεν είμαστε μαθημένοι, ούτε μας αρέσει, αυτό το
είδος του βρώμικου πολέμου, αλλά αναγκαζόμαστε να το κάνουμε, και δεν
έχουμε βρει τον τρόπο να scale την ομάδα μας υπό συνθήκες
μυστικότητας.

Για παράδειγμα, ο φίλος μας που ξεκίνησε αυτό το θρεντ φαίνεται να
έχει αναλάβει ή να είναι έτοιμος να αναλάβει κάποια πρωτοβουλία. Αν
δεν είχα αυτό το πρόβλημα, θα είχε μπει ήδη στην κλειστή λίστα, θα
είχε μάθει όλα τα τεκταινόμενα και τα κουσκους, και πιθανόν να είχε
αναλάβει πολύ σοβαρές δουλειές. Αλλά μπορώ να τον βάλω στη λίστα πριν
τον γνωρίσω προσωπικά;

Βέβαια, θα μου πείτε, ποια είναι η πιθανότητα να είναι κατάσκοπος; 1%;
Ωραία. Άρα αν τον βάλω στη λίστα έχω 1% πιθανότητα να αποκτήσει
πρόσβαση στο τι κάνουμε ο εχθρός, 50% να μην υπάρχει διαφορά, γιατί
ο φίλος μας μπορεί να βαρεθεί ή να μη θέλει ή να μην έχει το χρόνο να
ασχοληθεί ουσιαστικά, και 50% να αποκτήσουμε ένα μέλος στην ομάδα που
να προσφέρει πολλά. Οπότε είμαι χαζός που δεν τον έβαλα αμέσως. Ναι,
γιατί, όπως είπα, είμαι οπενσουρσίτης και δεν είμαι συνηθισμένος  σ'
αυτό το είδος του βρώμικου πολέμου. Γι' αυτό πολλές φορές χρειάζεται
σκέψη και οργάνωση, π.χ. ο webmaster όντως δεν είναι ανάγκη να είναι
πολύ trusted, αλλά είναι κάτι που πρέπει να κάτσουμε να το σκεφτούμε,
και δεν έχουμε πάντα πολλά resources διαθέσιμα στον εγκέφαλό μας.

Ποιος είναι εθελοντής για webmaster;