Άνω τελεία και GNU/Linux [oOoPs!]

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Sun Sep 12 15:47:59 EEST 2004

On 2004-09-11 22:55, Nikos Kouremenos <nk at ebox.gr> wrote:
> kai telos eida oti tin anotelia tin leei periodcentered

Ναι γιατί αν θυμάμαι καλά δεν υπάρχει στο σετ χαρακτήρων του ISO-8859-7
χαρακτήρας που να είναι ΟΝΤΩΣ "ανω τελεία".  Τουλάχιστον σε όσα fonts έχω
δει εγώ ως τώρα, χρησιμοποιείται γι αυτό το σκοπό το ASCII(254) που είναι
μια τελεία "στο κέντρο του bounding box του χαρακτήρα".

> pes(te) mou oti theli kai ena superscript sto periodcentered gia na pane
> kato ta farmakia tou Neoellina xristi kai anazititi tis ano telias!!

Είναι λίγο δύσκολο (αν όχι αδύνατον) να δείξεις superscripts και subscripts
σε text-only εφαρμογές, π.χ. στο pine που έχει ανοίξει μέσα σε ένα xterm.
Αν και μπορείς να φτιάξεις δικά σου fonts[1] που θα έχουν ότι μορφή θες,
αλλά αυτό δεν είναι κάτι που θα το πρότεινα στον ``average joe user'' ή,
για παράδειγμα, στη θεία του Eric Raymond[2].

----- Σημειώσεις -----
[1] Η άνω τελεία και το αριστερό single quote (`) είναι δύο από τους λόγους
που έκατσα κάποτε κι έφτιαξα ένα δικό μου fixed width font για Χ11, το
apollo (βλ. http://students.ceid.upatras.gr/~keramida/fonts/ για
λεπτομέρειες).

[2] Η οποία πρέπει να είναι εντελώς ηλίθια εδώ που τα λέμε, αλλά μάλλον
αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα του 80% των σημερινών χρηστών[3].

[3] Δεν είμαι ελιτιστής μπάσταρδος... πολύ :P