System Restore

armaos armaos at btinternet.com
Tue Sep 7 14:58:21 EEST 2004

On Tue, 07 Sep 2004 13:10:14 +0300
Balaskas Euaggelos <ebalaskas at edu.teiath.gr> wrote:

> Υπάρχει κάποιο πρόγραμμα το οποίο να μπορεί να παίρνει όλο το σύστημα
> και να κρατάει τις αλλαγές που γίνονται σε αρχεία κ.λ.π. κ.λ.π. και
> όποτε θέλω να μπορώ να κάνω restore σε προηγούμενη έκδοση
>
> Υ.Γ.: Ξέρω ότι περιγράφω το cvs αλλά δεν ξέρω εάν μπορώ να βρω ένα
> πρόγραμμα με το οποίο να μπορώ να κάνω όλο το σύστημα.

Γιατί δεν κρατάς απλά snapshots?
Ένα cp -R /
/foo/bar/snapshot/dir/on/some/filesystem/on/some/host/even/on/the/net/d
ate5437734374
θα κάνει μια χαρά δουλειά.  Το βάζεις να το κάνει και μαύρο ξημέρωμα να
μην φορτώνεις load ώρες που δεν πρέπει.
Ενα cron job υπόθεση και ένα απλό script να κάνει round robin replace
των snapshots.

Αν τώρα θες να πας back ένα diff -r date4575437473 date643463463 >
diff.log θα ξεράσει ανα πάσα στιγμή τις διαφορές.
Επαναφέρεις μετά μόνο τις αλλαγές ή το σύμπαν.

Υπάρχει επίσης το ibackup που πρέπει να κάνει κάτι αρκέτα κοντά σε αυτό
που θέλεις. Από το man του:

IBACKUP(1)
   IBACKUP(1)

NAME
       ibackup - backup configuration files

SYNOPSIS
       ibackup [configuration|system|whatever]

DESCRIPTION
       Create  a backup of configuration files using tar with the
options -cflpX, with
       support to exclude files. The script needs bash, if you do  not
have  bash  in
       /bin/bash,  create  a  link  or change the first line of
/usr/bin/ibackup.  The
       backup will be named hostname_date_time.tar, if gzip is installed
 it  will  be
       gzipped  (.gz) otherwise if compress is installed compressed
(.Z).  There is an
       option to encrypt the tarball, if openssl is installed. You can
also  let  the
       tarball  upload  to  some  other host, if you have scp (secure
copy, comes with
       openssh).

       It is meant to be used automated as a cronjob.

NOTES
       Please edit /etc/ibackup.conf to fit your needs.

Originally για config files αλλά τίποτα δεν σε εμποδίζει να
παραμετροποιήσεις το config για ό,τι σε καλύπτει.
Παλαιότερα είχα δει το Host Factory (πρέπει να υπάρχει κάπου εδω γύρω
ένα solaris binary) που δούλευε in a cvs manner
με ένα db backend. Ο γοογλης μου έδωσε το παλιό link αλλά το project
δείχνει παρατημένο.

http://ceu.fi.udc.es/SAL/G/0/HOST_FACTORY.html

PS1: Νομίζω πως το cfengine που πρότεινε κάποιος ειναι overkill. (Αν έχω
καταλάβει σωστά τι θέλεις)
PS2: Αλήθεια γιατί ΔΕΝ σου κάνει το CVS?

--
armaos