Old PCs and linux

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Mon Oct 11 21:44:44 EEST 2004

On Mon, Oct 11, 2004 at 04:47:59PM +0300, Michael Iatrou wrote:

> Πο ακριβώς το στηρίζεις αυτό;
> Έχω την αίσθηση πως οποιαδήποτε σύγκριση έχει πέσει στα χέρια μου μεταξύ 2.4
> και 2.6 βγάζει τον 2.6 πιο γρήγορο. (με εξαίρεση τα audio apps, όπου ο 2.4 με
> τα low latency patches είναι καλύτερος από τον 2.6)

  Δεν ξέρω για ποιες ακριβώς καθυστερήσεις μιλάει ο Στέφανος, αλλά
όταν έτρεχα τους 2.6.0-testXX στον K6-2 μου (500 MHz), έκανε όντως το
σύστημα κάπως πιο αργό σε σχέση με τον 2.4. Ο λόγος είναι ότι τα
διάφορα χαρακτηριστικά που έχουν σαν σκοπό τη βελτίωση της
αποκρισιμότητας, έρχονται με κόστος ως προς τη χρήση του επεξεργαστή.
Ε, σε σχετικά παλιούς επεξεργαστές, αυτό το κόστος καταλήγει να
γίνεται κάπως αισθητό. Παρεμπιπτόντως, το ίδιο είχα παρατηρήσει και με
το τότε -ck patchset (τώρα -lck) για τον 2.4.

  Οπότε, κι εγώ τείνω να προτείνω 2.4 παρά 2.6 για τέτοια μηχανήματα
(αλλά σε καμία περίπτωση 2.2). Μπορούν βέβαια να παίξουν καλά και με
2.6, απλά θέλει κάποια προσοχή:

  - Το CONFIG_HZ να είναι το πολύ 500, και μάλλον 200 ιδανικά.
  - Πιθανώς και το CONFIG_PREEMPT να είναι απενεργοποιημένο.

  Πάντως μη ξεχνάτε: αν το μηχάνημα έχει μπόλικη μνήμη, αυτό το
ανεβάζει πολύ, όσο παλιός κι αν είναι ο επεξεργαστής. Τον ανωτέρω K6-2
τον έχω με 768 MB (παραπάνω δεν πάει), και πιστέψτε με, σε σχέση με
άλλα μηχανήματα εκείνης της εποχής που οι ιδιοκτήτες τους τα έχουν
αφήσει με 64 ή 128, είναι η μέρα με τη νύχτα.

  Α, και καλώς σας βρήκα πάλι. :^)

--
Vasilis Vasaitis
"A man is well or woe as he thinks himself so."