Linux games

DJ Art djart at hellug.gr
Wed Oct 6 13:52:05 EEST 2004

Αρχικό μήνυμα από  Sidirourgos Lefteris <lsidir at csd.uoc.gr>:

> Geia sas,
>
> exw mia erwthsh na sas kanw... 3erete kanena open source project game
> gia linux? Den ennow paixnidia tou styl arcade kai tetoia alla kapoio
> megalo project pou exei ws skopo thn dhmiourgeia enos megaloy paixnidiou
>   opws to doom3? Dhladh, enw exoume to opengl pou einai arketo na
> fia3oume megala paixnidia me poly kala grafika, yparxei kapoio project
> pou kanei kati tetoio?

Όσο κι αν υπάρξουν επόμενα emails-βροχή παρακάτω στο thread με ντουζίνες URLS
από "φιλόδοξα" projects και υποσχόμενα Open 3D engines, εγώ θα σου πώ πως κακά
τα ψέματα open-source project που να έχει στόχο τη δημιουργία ενός πολύπλοκου
engine όσο του Doom3 ή του Quake3 ή του Unreal είναι μια ιδέα παντελώς γελοία.

Κι αυτό γιατί για να φτιάξεις κάτι σαν το Doom3 απαιτεί τρομακτικό αριθμό από
εργατοώρες και τρομερές επενδύσεις (hundreds thousands of dollars). Χωριστά την
τεχνογνωσία από μια δεκαετία gaming development που έχουν οι δημιουργοί των
ανωτέρω engines.

Επομένως, τα πράγματα είναι απλά: Αν θές μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς να
ασχοληθείς με low level simplified 3D graphics, τότε ακολούθα κάποιο από τα
URLs που θα σου προταθούν στα επόμενα e-mails.
Αν θές να χωθείς σφήνα στην τρέχουσα βιομηχανία του game development (είτε απλώς
for fun, είτε για επαιδευτικούς σκοπούς, είτε για τη δημιουργία ενός game), τότε
ξεκίνα να ασχολείσαι με ένα εκ των Doom3/Quake3/Unreal Development Toolkits. Δεν
θα έχεις πρόσβαση στο 3d engine code, στο network code και στο low level sound
engine, αλλά θα έχεις πρόσβαση στο game logic code (game rules και ίσως AI
code). Με αυτό κάνεις την παραδοχή ότι "δεν ανακαλύπτουμε τον τροχό", απλώς
παίρνουμε έτοιμο το 3d, το sound και το network engine και εστιάζουμε στην
"παραγωγή" ενός modification/total conversion για κάποιο από τα ανωτέρω games.
Δε μιλάμε για true open source, αλλά για ειδικό license για κάποιο μέρος του
κώδικα.

Εναλλακτικά, για fully open source *ΣΟΒΑΡΟ* engine, μπορείς να έχεις ολόκληρο
τον κώδικα των μηχανών Quake II και πίσω.

Αν ενδιαφέρεσαι για τέτοια περίπτωση, μπορώ να σου στείλω αρκετά links. Αν θές
αυστηρά GPL-compatible engines, θα συλλέξω τα links που έχω και θα στα στείλω
(απλώς δεν το κάνω τώρα γιατί δεν τα έχω μπροστά μου).

--
Kyritsis Athanasios <djart at linux.gr>

Q: Εθελοντής ή θεατής ?
A: Ιδιοκτήτης! ;-)