Multiple Network Interfaces

Dimitris Moraitis dim_m at users.sourceforge.net
Mon Nov 29 14:21:11 EET 2004

Καταρχήν ευχαριστώ για το χρόνο σας...

Aristotelis wrote:

>    Na synexisw kai egw ligaki thn mantikh toy k. Keramida. :)
<snip>
>    Edw tha paw ena bhma pio pera. Ti ennoeis na xrhsimopoihsei thn
> deyterh karta?? Ektos apo to profanes bale thn se eallo subnet, mporeis
> na mas perigrapseis ti thes na kaneis?? Mhpws thes na milaei kai me
> tis 2 kartes taytoxrona wste na "diplasiaseis" thn taxythta?? AN
> nai tote ayto poy kaneis einai lathos. Psakse gia (an den kanw lathos
> to onoma) interface bonding (nomizw pali oti h cisco to leei etherchannel)
> kai ayto prepei na yposthrizetai kai apo to switch.

Ας γίνω πιο σαφής. Θέλω στο ένα interface να παίζουν κάποιες peer2peer
εφαμογές που αναπτύσσω και στο άλλο να γίνεται κανονικά η υπόλοιπη
κίνηση. Οι βασικοί λόγοι που θέλω να κάνω αυτό το διαχωρισμό είναι δύο:

* Monitoring: Θέλω να βλέπω σε πραγματικό χρόνο το traffic των δύο
interfaces ξεχωριστά και να μπορώ να είμαι σίγουρος ότι το eth1
εξυπηρετεί τις εφαρμογές μου και μόνο αυτές.

* QoS: Θέλω να πείσω τον router/gateway, να μου συμπεριφέρεται σαν να
πρόκεται για δύο διαφορετικούς υπολογιστές και η κίνηση στο ένα
interfaces να μην  επηρεάζει την παρεχόμενη υπηρεσία στο άλλο (στο βαθμό
φυσικά που το υποδίκτυο δεν πλησιάζει τα όριά του). Δεν ξέρω τόσα πολλά
από networking χαμηλού επιπέδου, οπότε δεν είμαι σίγουρος κατά πόσο αυτό
που προσπαθώ να κάνω είναι εύστοχο. Ίσως τον παραπάνω στόχο να τον
επιτυγχάνω ούτως ή άλλως με την χρήση δύο διαφορετικών IP. Απλά
σκέφτομαι ότι εγώ στην θέση του gateway δεν θα το έχαβα τόσο εύκολα. Θα
κοιτούσα το MAC address της κάρτας δικτύου και θα έκανα το όποιο
throttling σε αυτό το επίπεδο.

Οι εικασίες σας είναι σωστές. Το routing table δείχνει ότι το default
gateway αντιστοιχεί στο interface eth0. Ξέρω πως να το αλλάξω ώστε για
συγκεκριμένους προορισμούς να επιλέγει άλλο interface, αλλά δεν μου
χρειάζεται αυτό. Αντ'αυτού φαντάζομαι ότι πρέπει να το πείσω να κάνει το
routing μέσω του eth1 όταν ή source address είναι η 192.168.0.34 και για
οποιαδήποτε destination. Αλλά δεν ξέρω αν και πως γίνεται αυτό.

Δυστυχώς δεν μπορώ να βάλω το eth1 σε άλλο subdomain και μέχρι στιγμής
δεν έχω βρει καμία άλλη λύση :(

D.A.Glynos wrote:
 > Κατ'αρχάς ρίξε μια ματιά στο HOWTO που θα βρεις στο www.lartc.org
 >
 > Συγκεκριμένα κοίταξε:
 > α) Την έννοια του sub-interface (2 IP's, μία κάρτα)

Οκ. Το ξέρω αυτό

 > β) Την έννοια του bonding (2 κάρτες, μία IP)

Αυτό δεν το ξέρω αλλά δεν νομίζω ότι μου χρειάζεται για την ώρα.

 > γ) Πώς ορίζεις το εξερχόμενο traffic να βγαίνει από το interface
 >    από το οποίο ήρθε (για την περίπτωση 2 καρτών / 2 IP)

Αυτό φαίνεται χρήσιμο αλλά δεν κατάφερα να το εντοπίσω στο howto.

 > δ) Πώς ορίζεις στα local παραγόμενα πακέτα (του multihomed
 > μηχανήματος) να βγαίνουν μία από το ένα interface και μια
 > από το άλλο (ή με κάποια άλλη πολιτική που εσύ θές).

Εδώ χαώθηκα λίγο, αλλά συνεχίζω την μελέτη και την προσπάθεια.

Aν πάντως σκεφτεί κανείς καμιά καλή ιδέα που μπορεί να με βοηθήσει να
λύσω το πρόβλημα πριν αναγκαστώ να ξεκινήσω μεταπτυχιακό στα IP
δίκτυα... ας τον φυλάει ο άγιος ιGNUσιος :)