Megala arxia ???

fs admin at www0.org
Sat Nov 20 23:46:21 EET 2004

On Sat, 20 Nov 2004 19:32:55 +0000, ESK wrote:

> Den tha ithela na sinexiso tin eparsi ke tin egoistiki
> apadisi ton filon pou asxolithikan me tin erotisi mou.
>
> o kalos ke o exipnos ke o xerolas xriazete ke ligo
> evgenia na mi prosvali, idika otan kapion den to xeri.
> de mpoika se lista linux na rotiso gia to nero. gia
> afto ke den apologoume. den ekana kati kako. i erotisi
> mou itan mipos sto linux mporo na xeperaso afto to
> provlima pou exo. den to xero ke giafto rotisa. an
> itan na rotiso gia provlima tou Nero tha pigena alou.
> den exo provlima exalou me to nero giati xero oti den
> to grafi afto pou zitao ke den iparxi lisi sta
> [...]

(θα ξεφύγω λίγο με τα παρακάτω, αλλά κάπου μέσα είναι και η απάντηση σε
αυτό που λες)

Φίλε ESL(ή όπως σε λένε),

Κανείς δεν πρόκειται να σου κρατήσει κακία ή να σε θεωρήσει ηλίθιο
για τα επόμενα μηνύματα που ίσως κάνεις εκτός από κανέναν νευρασθενικό που
θεωρεί το internet τον νέο κόσμο. Δεν υπήρξε πρόβλημα στην ουσία και μετά
από σένα η συζήτηση δεν έγινε με επίκεντρο εσένα αλλά απλά με αφορμή
εσένα. Για παράδειγμα τα 3-4 τελευταία μηνύματα φαίνεται εύκολα ότι απλά
είναι συζήτηση μεταξύ δύο-τριών ατόμων.

Από την άλλη αν θέλεις πραγματικά να δεις πρόβλημα, να σου πω ένα χωρίς να
θεωρώ ότι είμαι αλάθητος.

Το πρόβλημα είναι ότι στον γραπτό λόγο μεταξύ ατόμων που δεν γνωρίζεις
προσωπικά από πριν υπάρχει το τεράστιο πρόβλημα ότι δεν γνωρίζεις τον τόνο
και το χρώμα που δίνει ο άλλος στις λέξεις. Αυτό ισχύει στο internet
μεταξύ αγνώστων από πριν, σε αλληλογραφία μεταξύ αγνώστων από πριν και
γενικότερα όπου υπάρχει αυτό το πεδίο σχέσεων - μέσω απλού γραπτού λόγου.

Η λύση είναι δύο. Ή γίνεσαι ακριβολόγος και δίνεις ακριβώς το νόημα στις
λέξεις ή γνωρίζεις τον άλλο από κοντά πριν του γράψεις. Αν νομίζεις ότι
μπορείς να μεταφέρεις στον άλλο κάτι που "εννοείς" ή "αισθάνεσαι" ή
"υπονοείς", είναι αδύνατο να συμβεί αν δεν σε ξέρει από πριν.

Συνεπώς φυσικά και μπορώ σε email να είμαι τηλεγραφικός ή να υπονοώ
πράγματα σε προσωπικούς φίλους, ξέρουν τον τόνο μου και την σοβαρότητα που
- δεν - δίνω στα πράγματα.

Υπάρχει μια "τρίτη λύση" που αποδεικνύεται πάντα ημιτελής. Τα γελάκια και
"φατσουλες" ':), :(, :/,:Ρ, >:-|, κλπ' αλλά ποτέ δεν κατάφεραν να δώσουν
ακριβώς αυτό που θέλει να πει κάποιος για τον απλό λόγο ότι άλλο *εννοώ*
εγώ(σε ένταση, σε ύφος, σε μορφή, σε σοβαρότητα, κλπ) με ένα ":)" και άλλο
ο δίπλα.

Τελικά στον γραπτό λόγο μεταξύ ατόμων που δεν γνωρίζονται προσωπικά πρέπει
να υπάρχει ακριβολογία. Σε διαβεβαιώ ότι πολύς κόσμος έχει αρχίσει να το
κάνει και επειδή στις εσωτερικές κοινότητες linux και γενικότερα unix για
συγκεκριμένους λόγους ο "μέσος όρος internetικής ηλικίας" είναι κατά πολύ
μεγαλύτερος από άλλες εσωτερικές κοινότητες στο internet, ο περισσότερος
κόσμος έστω και αν δεν το καταλαβαίνει πάντα περιμένει ακριβολογία.
Συνεπώς, συνήθως αν δεν σε ξέρει ο άλλος και *γράψεις* κάτι, υπάρχει, αν
*δεν γράψεις* κάτι δεν υπάρχει.

Οπότε αν δεν γράψεις ότι εννοείς ότι θες λύση για linux δεν υπάρχει, αν
γράψεις πρόβλημα με το nero υπάρχει.

(ακούγεται πολύ "στεγνό" και ίσως "παράλογο" αυτό το γεγονός αλλά
τουλάχιστον έτσι βλέπω τα πράγματα να λειτουργούν μεταξύ αγνώστων
"εξωτερικά" στο internet)

-fs