Fedora Core 3 -- Samba problems

Nikos Charonitakis frolix68 at yahoo.gr
Sat Nov 13 15:56:39 EET 2004

Στις 13-11-2004, ημέρα Σαβ, και ώρα 12:16 +0200, ο/η Manolis
Christodoulou έγραψε:

> Για να μην έχουμε αυταπάτες, όταν η Novell, η SUN και η HP φάγανε τα
> μούτρα τους με τα πριπριέταρι λειτουργικά, αποφάσισαν να στραφούν στο
> Λίνουξ που ήταν τσάμπα. Αγοράσαν ντιστρος που μέχρι τότε ήταν free και
> άρχισαν να τις πουλάνε, δίνοντας δωρεάν μόνο δοκιμαστικές εκδόσεις.

αυτό που λες δεν είναι σωστό.Μόνο η Novell αγόρασε την Suse οι οποία
έγινε ακόμα πιο free από ότι ήταν πριν (βλέπε yast/ximian connector).
Τελικά ή λέξη free μάλλον είναι αυτή που δημιουργεί το μπέρδεμα.
Επαναλαμβάνω free δεν είναι κατά ανάγκη τζάμπα για το ελεύθερο
λογισμικό...
Όσο για την Sun δεν νομίζω ότι είναι "φίλος" του Linux (διάβασε τις κατά
καιρούς δηλώσεις των στελεχών της).

>  Και
> απ'την άλλη την όποια υποστήριξη τη μετακόμισαν στην ινδία για να
> γλυτώσουν έξοδα. Και τώρα αυτοί μας το παίζουν υποστηρικτές του free
> software.
δεν γνωρίζω κάτι τέτοιο. γίνεσαι πιο συγκεκριμένος;

> Δυστυχώς δεν μας έκανε ο θεός όλους προγραμματιστές για να συνεισφέρουμε
> στον κώδικα αλλά βαρέθηκα να ακούω αυτή τη δικαιολογία πάντα. Μπορείς να
>   συνεισφέρεις με πολλούς τρόπους. Δεν θυμάμαι π.χ. πόσες φορές μοίρασα
> δωρεάν CD με free windows software στην κλινική που δούλευα, ή πόσα
> OpenOffice και μοζίλες έχω στήσει στο Ν.Παπανικολάου. Μέχρι που κάποιος
> έκανε με το OpenOffice παρουσίαση ενός μαθήματος σε PowerPoint χωρίς καν
> να καταλάβει ότι το πρόγραμμα που έτρεχε δεν ήταν PowerPoint.

Μπορείς να βοηθήσεις και σαν χρήστης με την αποστολή σφαλμάτων εφαρμογών
στα διάφορα bugzillas που διαθέτει το κάθε project.

> Για τις σημερινές εταιρείες που έχουν "ιωθετήσει" το Linux δεν τρέφω
> αυταπάτες για τα κίνητρά τους. Αν ήταν μάγκες ας αφήναν τα ντίστρο τους
> ελεύθερα και ας πουλούσαν μόνο την υποστήριξη, όπως γινόταν πριν μερικά
> χρόνια. Έτσι κι αλλιώς €50 το μήνα παίρνουν οι ινδοί που την κάνουν,
> τσάμπα πράμα δηλαδή.
Οι εταιρίες έχουν σκοπό το κέρδος ή (και) την επιβίωση τους και δεν
μπορούν να κατηγορηθούν για αυτό. Έχουν να πληρώσουν ενοίκια
προγραμματιστές, γραμματείς δικηγόρους, hardware, bandwidth κτλ.Αν δεν
τα πληρώσουν θα κλείσουν.

Τα ντίστρο είναι όλα ελεύθερα και τώρα.
Το ζήτημα είναι το εξής: αν εσύ κάνεις μια επιχείρηση και έχεις σκοπό το
κέρδος είναι πέρα για πέρα λογικό να πληρώσεις για τις υπηρεσίες που σου
προσφέρουν (patches,support κτλ).
Δεν είναι λογικό να τις ζητάς δωρεάν.
Αν είσαι απλός χρήστης το πράγμα αλλάζει και δεν πρέπει να πληρώσεις ή
πρέπει να πληρώσεις λίγο, ταυτόχρονα δεν είναι και τόσο κρίσιμη η
υποστήριξη και η διάρκεια της οπότε μπορείς να διαλέξεις όποιο δωρεάν
distro σου αρέσει...