Browser Compatibility

fs admin at www0.org
Fri Nov 5 00:10:46 EET 2004

On Thu, 04 Nov 2004 12:21:11 +0200, Giorgos Keramidas wrote:

> Ποτέ δεν έγραψα ότι η εισαγωγή εικόνων είναι "hack", οπότε πάψε να μου βάζεις
> λόγια στο στόμα για να διαφωνήσεις με ένα δικής έμπνευσης "strawman argument".

Γιώργο, δεν είχα ή έχω καμία όρεξη να
μαλώσω μαζί σου. Δεν υπονόησα-είπα σε
κανένα σημείο ότι αντιλέγω σε κάτι που
είπες. Ο λόγος μου ήταν γενικά γύρω από
την πεποίθηση ότι πρέπει να φαίνονται
όλες οι σελίδες σε  text browsers και αν
κάποιος διαβάσει το  τέλος του γράμματος αυτό φαίνεται πολύ εύκολα.

Συνεπώς, είναι ήδη φανερό ότι δεν
επρόκειτο και προσωπική επίθεση, ούτε
καν άμεσα στα λόγια σου δεν απαντούσα.
Εξάλλου μια αναφορά έκανες, δεν
εξέφρασες ΚΑΝ άποψη στο προηγούμενο μήνυμα!

Όμως, μιας και μίλησες εχθρικά για το άτομό μου και
τις "συνήθειές" μου όταν γράφω να αναφέρω
και γω για την συνήθειά σου να τα
παίρνεις όλα ότι οτιδήποτε πάει κάτω από
το μήνυμά σου αναφέρεται σε σένα και ποτέ σε κάτι με ΑΦΟΡΜΗ εσένα.

Επαναλαμβάνω όμως ότι δεν είχα όρεξη και
δεν έχω ακόμα να μαλώσω μαζί σου.
Εξάλλου, όπως μόλις είπα ούτε καν
αναφέρθηκα σε σένα  άμεσα παρά μόνο με αφορμή εσένα.

Τώρα αν είσαι έτοιμος να πεις ξανά ότι
βγήκα εκτός θέματος καλύτερα μη το
κάνεις. Όποιος έχει νιονιό στο κρανίο
του καταλαβαίνει αν είναι αποδεκτό να
λέγεται κάτι με αφορμή κάτι άλλο και όχι
να είναι συνταγματική υποχρέωση να
αναφέρεται λέξη-λέξη στον προηγούμενο.

> [...]
>
> Στο τμήμα (6.1), το οποίο έχει τίτλο ``Provide equivalent alternatives to
> auditory and visual content'' λέει μεταξύ άλλων:
>
>     Provide a text equivalent for every non-text element (e.g., via
>     "alt", "longdesc", or in element content). This includes: images,
>     graphical representations of text (including symbols), image map
>     regions, animations (e.g., animated GIFs), applets and
>     programmatic objects, ascii art, frames, scripts, images used as
>     list bullets, spacers, graphical buttons, sounds (played with or
>     without user interaction), stand-alone audio files, audio tracks

Βιάστηκες να βρεις το link αλλά αυτά δεν
είναι υποχρεώσεις, αλλά οδηγίες καλού authoring.

(ΔΕΝ θα αντιλέξω οτι ΟΝΤΩΣ είναι καλό  authoring το να τις ακολουθείς.)

Επίσης μάλλον δεν έκατσες να διαβάσεις την πρώτη πρόταση.

Το κείμενο αναφέρεται σε δημιουργούς
σελίδων που απευθύνονται ΚΑΙ σε άτομα με ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ.

Φαντάζομαι ένας σκοπός είναι για χρήση παράλληλα με
προγράμματα παραγωγής φωνής μεταξύ άλλων.

Συνεπώς, ουδεμία σχέση δεν έχει με τις
υποχρεώσεις του δημιουργού μιας σελίδας
γενικής χρήσης αλλά είναι μία σαφώς καλή
οδηγία που πρέπει να γίνει συνήθεια αν
θέλεις να υποστηρίζεις οποιονδήποτε.

> Ναι, φυσικά.  Το δικό μου δικαίωμα να πω ότι είναι άθλια η σελίδα επειδή
> απαιτεί συγκεκριμένο είδος browser για να φανεί κανονικά, τι σε χαλάει; Δεν
> κατάλαβα :P

Βασικά όπως είπα δεν απαντούσα άμεσα σε σένα αλλά με αφορμή εσένα
μιας και ούτε καν σχολίασες! Δυστύχως δεν
ξέρω να διαβάζω την σκέψη ακόμα για το αν συμφωνούσες μαζί μου ή όχι!

> Όχι.  Έχεις μια φοβερή ικανότητα να γράφεις παντελώς άσχετα πράγματα στη μέση
> ενός thread, χωρίς λογική συνέχεια ή συνοχή και με παραδείγματα όπως το
> παρακάτω, που δεν βοηθούν να ξεκαθαρίσει η άποψή σου για το θέμα αλλά
> περιπλέκουν περισσότερο τα πράγματα με ασαφείς, λειψές και άσχετες αναλογίες:

απάντησα στην αρχή.

Δεν περίμενα να σου φανεί άσχετη η
αναλογία οφείλω να παραδεχτώ. Αν το HTML spec
ΔΕΝ υποχρεώνει αλλά απλά δίνει GUIDELINES για
την υποστήριξη ατόμων που δεν μπορούν να
δουν ή δεν θέλουν να δουν εικόνες τότε
αυτό αναλογεί με το ANSI SPEC που ΔΕΝ
υποχρεώνει την υποστήριξη του basic regex
notation από χρήστες του extended notation(αν και αυτό θα ήταν αδύνατο).

Τέλος πάντων. Υπάρχει ένας λόγος να
ακολουθήσεις τα guidlines. Υποστήριξη ατόμων με ειδικές ανάγκες.

Η υποχρέωση όμως να γίνει αυτό δεν
υπάρχει πουθενά. Επίσης δεν είδα κανέναν
τυφλό να παραπονιέται για το ότι δεν
βλέπει περιγραφές στα εικονοlinks.

Μόνο φανατικούς της ανωτάτης δεινοσαυρικής βλέπω.

-fs