Browser Compatibility

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Thu Nov 4 12:21:11 EET 2004

On 2004-11-04 07:17, fs <admin at www0.org> wrote:

> Όντως δεν υποστηρίζονται τέτοια site που δεν έχουν περιγραφή εικονοlink
> αλλά, για να πούμε του στραβού το δίκιο, τα text browsers δεν υποστηρίζουν
> πλήρως το html specification γιατι απλά είναι.. text browsers!

Το HTML specification λέει ρητά ότι πρέπει ο browser να υποστηρίζει εικόνες ή
ότι αν δεν υποστηρίζει την παρουσίαση αντικειμένων εικόνας τότε δε μπορεί να
λέγεται browser;  Δε νομίζω.

> Στο http://www.w3.org/TR/html401/struct/objects.html (αν και δεν χρειάζεται
> καν να το δούμε στη πράξη) φαίνεται ότι η υποστήριξη εικόνων(όπως και το
> δικαίωμα να βάλει ή να μη βάλει περιγραφή στις εικόνες) είναι δυνατότητα που
> δίνεται στον προγραμματιστή HTML (αν και κάποιοι θα έλεγαν ότι η HTML δεν
> είναι ακριβώς γλώσσα, δεν θα μαλώσουμε τώρα γι'αυτο) και όχι
> κάποιο.. "hack".

Ποτέ δεν έγραψα ότι η εισαγωγή εικόνων είναι "hack", οπότε πάψε να μου βάζεις
λόγια στο στόμα για να διαφωνήσεις με ένα δικής έμπνευσης "strawman argument".

Κι επειδή ανέφερες το HTML standard, ρίξε μια ματιά σε αυτό:
http://www.w3.org/TR/WCAG10/#gl-provide-equivalents

Το κείμενο έχει τίτλο ``Web Content Accessibility Guidelines 1.0''.

Στο τμήμα (6.1), το οποίο έχει τίτλο ``Provide equivalent alternatives to
auditory and visual content'' λέει μεταξύ άλλων:

    Provide a text equivalent for every non-text element (e.g., via
    "alt", "longdesc", or in element content). This includes: images,
    graphical representations of text (including symbols), image map
    regions, animations (e.g., animated GIFs), applets and
    programmatic objects, ascii art, frames, scripts, images used as
    list bullets, spacers, graphical buttons, sounds (played with or
    without user interaction), stand-alone audio files, audio tracks
    of video, and video. [Priority 1]

> Συνεπώς ένας δημιουργός ιστοσελίδων που το ίδιο το HTML specification του
> δίνει το δικαίωμα να συμπεριλαμβάνει εικόνες (ή να συμπεριλαμβάνει κατά την
> κρίση του περιγραφή σε αυτές) θα μπορούσε να πει ότι απλά ακολουθεί το
> τελευταίο specification!

Ναι, φυσικά.  Το δικό μου δικαίωμα να πω ότι είναι άθλια η σελίδα επειδή
απαιτεί συγκεκριμένο είδος browser για να φανεί κανονικά, τι σε χαλάει; Δεν
κατάλαβα :P

> Ξέρω, ακούγεται εύκολο στην σκέψη το όλο θέμα, αλλά στην πράξη είναι
> κατανοητό;

Όχι.  Έχεις μια φοβερή ικανότητα να γράφεις παντελώς άσχετα πράγματα στη μέση
ενός thread, χωρίς λογική συνέχεια ή συνοχή και με παραδείγματα όπως το
παρακάτω, που δεν βοηθούν να ξεκαθαρίσει η άποψή σου για το θέμα αλλά
περιπλέκουν περισσότερο τα πράγματα με ασαφείς, λειψές και άσχετες αναλογίες: