ayksanontas tis epidoseis

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Mon Nov 1 09:18:06 EET 2004

On 2004-10-31 11:39, Alaios <alaios at yahoo.com> wrote:
> Kalispera psaxno tin apantisi se ena amfilegomeno??  thema... Kata
> poso mia ypiresia pou sikothei se ramfs (gia perissotera peri ramfs
> edo http://plan9.escet.urjc.es/magic/man2html/4/ramfs) mporei na
> ayksisei tin apodosi mias ypiresias..

Για server processes που ασχολούνται μόνο με στατικά δεδομένα, π.χ. ένα
web server που "σερβίρει" σελίδες που δεν αλλάζουν σχεδόν ποτέ, το ramfs
είναι λογικό να είναι πιο γρήγορο από κάτι που ασχολείται με το δίσκο.
Επειδή όμως σχεδόν όλα τα μοντέρνα λειτουργικά χρησιμοποιούν αλγορίθμους
caching για τα δεδομένα του δίσκου που προσπελαύνεις συχνά, αυτή η
διαφορά μπορεί να είναι σχεδόν αμελητέα.  Δεν έχω κάνει μετρήσεις, αλλά
μου φαίνεται λογικό ένα τέτοιο αποτέλεσμα.

Για δυναμικό content, που εξαρτάται περισσότερο από τα δεδομένα μιας
βάσης (η οποία πιθανόν να μην είναι καν στο ίδιο μηχάνημα) το bottleneck
είναι συνήθως η cpu ή το δίκτυο, οπότε δε θα κερδίσεις κάτι που να είναι
εμφανές μεγάλο με το ramfs.

- Γιώργος