Linux-greek-users Digest, Vol 13, Issue 17

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Wed May 19 02:29:15 EEST 2004

On Tue, May 18, 2004 at 05:46:36PM +0300, DJ Art wrote:

> Παράδειγμα:
>
> Eγώ κάνω ./configure && make && make install τον apache ή installpkg, ενώ εσύ
> apt-get install apache ή από souces,
>
> αλλά και στις 2 περιπτώσεις το στήσιμο που έχεις να κάνεις μετά την εγκατάσταση
> είναι το ίδιο και για τους δυό μας. Το ίδιο documentation έχεις να διαβάσεις
> και εσύ και εγώ και ο αρχάριος.
> Άντε το πολύ πολύ πλεονεκτεί το Debian στο dpkg-reconfigure και 2-3 ακόμα
> αυτοματισμούς στον package manager για τα εντελώς post-installation βήματα.

  Ωραία, αλλά σκέψου τώρα το εξής: βγαίνει ξαφνικά μια τρύπα για τον
apache και κάτι πρέπει να κάνεις. Εγώ παίρνω με apt-get install, την
ίδια μέρα χαλαρά, την ίδια έκδοση που είχα με τη διόρθωση της τρύπας
backported σε αυτήν, και μου παίζει χωρίς ούτε μία ρύθμιση. Εσύ τι
κάνεις; ;^)

  Το θέμα είναι ότι, και στα δύο μπορείς αν θέλεις να περνάς τα
προγράμματα είτε από τα πακέτα της διανομής είτε από sources, αλλά και
μόνο το γεγονός ότι άλλη λύση προτιμούν οι χρήστες της μιας διανομής
και άλλη της άλλης, σου λέει πολλά για την ποιότητα της διανομής αυτής
καθαυτής.

> Imho τα towards-user-friendliness tools που υπάρχουν αυτή τη στιγμή γενικώς και
> που χρησιμοποιούνται για να μην τα κάνεις όλα με το χέρι δεν είναι αυτά του
> Debian ή του Knoppix, αλλά αυτά του SuSE και του Mandrake (το RedHat μόλις που
> μπαίνει εδώ καταϊδρωμένο).

  Προφανώς έχουμε πολύ διαφορετική ιδέα του τι θα πει «κάνω με το
χέρι». Δεν αναφέρομαι σε εμετικά script-άκια που σου κάνουν τη ζωή
δύσκολη αν θέλεις να πειράξεις κάτι, τέτοια ούτε έχουμε στο Debian
ούτε πρόκειται να αποκτήσουμε εύκολα. Αναφέρομαι πιο πολύ στον όλο
κύκλο ζωής του εγκατεστημένου συστήματος, αλλά τι σου λέω τώρα ε;

--
Vasilis Vasaitis
"A man is well or woe as he thinks himself so."