ADSL 2MB & PPPoE

Alexis Darrasse alexis at ortsa.com
Mon Mar 29 16:23:15 EEST 2004

Ο λόγος που δεν ανέφερα τον παροχέα είναι επειδή δεν είναι στην Ελλάδα.
Λέγεται Free και είναι στη Γαλλία, πουλάει 2Mbps + τηλέφωνο + τηλεόραση
όλα μαζί για 30€ το μήνα, με static IP και αν έχεις κλειστή την
τηλεόραση το bandwidth προστίθεται στα 2Mbps και πάει στα 6. Αυτά με
μόνη προϋπόθεση να υπάρχει DSLAM της Free στον κόμβο και το μήκος της
γραμμής να μην ξεπερνάει τα 2χλμ. Για μεγαλύτερη απόσταση δεν έχει
τηλεόραση και αν περνάς από DSLAM της France Telecom έχεις μόνο 1Mbps.

Η ποιότητα των ελληνικών γραμμών αλλάζει τα δεδομένα, αυτό είναι
σίγουρο, αλλά είχα την εντύπωση ότι είχε βελτιωθεί κάπως η κατάσταση, αν
και τώρα που το ξανασκέφτομαι καθαρή 56Kbps σύνδεση σε PTSN δεν έχω δει
στην Ελλάδα.

Τα σχόλιά μου ήταν πολύ θεωρητικά για την ελληνική πραγματικότητα. Και
ξέχασα ότι η σύνδεση με τους παροχείς γίνεται μόνο σε εθνικό επίπεδο (η
εδώ λεγόμενη Option 5). Η αλήθεια είναι ότι και στη Γαλλία σε Option 5
τα πακέτα είναι μέχρι 1024. Οπότε μέχρι να ανοίξει η αγορά και στην
Ελλάδα, τα πακέτα τα καθορίζει ο ΟΤΕ.

Πάντως για το πού γίνεται ο περιορισμός της ταχύτητας δεν είμαι
σύμφωνος, ή έστω εδώ λειτουργούν αλλιώς. Η ταχύτα που είχα ήταν πάντα
ήση με την ταχύτητα στην οποία συγχρονιζόταν το modem μου με το DSLAM.
Όπως και να έχει η Free όταν άλλαξε την προσφορά της, όσοι συνδρομητές
ήταν στα δικά της DSLAM άλλαξαν ταχύτητα σε μια νύχτα, οι άλλοι έπρεπε
να κάνουν αίτηση και να περιμένουν μια-δυο βδομάδες. Άρα τεχνικά είναι
απλό, γραφειοκρατικά είναι δύσκολο.

Ερώτηση ορολογίας: το DSLAM είναι Multiplexer, δεν θεωρείται όμως και
router; Γιατί αφού έχει διεύθυνση IP λειτουργεί στο επίπεδο του δικτύου,
άρα δεν είναι απλά ένα μεγάλο switch.

Ένα άλλο καλό που έχει η Free είναι ότι δείνει πρόσβαση σε κάποιες
τεχνικές πληροφορίες για τη γραμμή. Οπότε ξέρω ότι απέχω 689μ από το
DSLAM, και τα εξής:
Uncompatible line conditions  	0
Unselectable operation mode 	0
Spurious atu detected 	0
No lock possible 	0
Forced silence 	0
Protocol error 	0
Timeout 	0
Attainable bitrate 	832 kb/s (up) 	6112 kb/s (down)
Capacity occupation 	51 (up) 	92 (down)
Chan data Interleave 	0 (far) 	0 (near)
Chan data Fast Path 	5632 (far) 	384 (near)
Attenuation 	33 dB (up) 	16 dB (down)
Noise margin 	17 dB (up) 	10 dB (down)
Output power 	2 (up) 	20 (down)
Interleave
Fec 	0 (far) 	0 (near)
Hec 	1 (far) 	0 (near)
Crc 	0 (far) 	0 (near)
Rx cells 	0
Tx cells 	0
Fast Path
Fec 	0 (far) 	0 (near)
Hec 	20 (far) 	2 (near)
Crc 	20 (far) 	13 (near)
Rx cells 	3271127
Tx cells 	15462776
Interleaved profile required for G-DMT lite 	0
Requested bitrate too high for G-DMT lite 	0

Επίσης μπορείς να ρυθμήσεις το interleave για να μειώσεις το ping αν η
γραμμή το σηκώνει. Έτσι με το DSLAM έχω ping 6ms.

Και από άλλο παροχέα υπάρχει ADSL 128 για 10€ το μήνα.

Αν θες κι άλλες πληροφορίες για να έχεις επιχειρήματα όταν παραπονιέσαι
στον ΟΤΕ είμαι στη διάθεσή σου.

Αλέξης