ποιος θα αναλάβει να στείλει ένα άρθρο που να τιτλοφορείται: "introducing GNU/Linux Free OS"

Alexis Darrasse alexis at ortsa.com
Sun Mar 14 04:33:10 EET 2004

On Sun, Mar 14, 2004 at 02:30:31AM +0200, Nikos Kouremenos wrote:
> [...]
> Παρόλο που το hacking είναι γνωστό ως την
> παράνομη εισβολή σε υπολογιστές μέσω
> άλλων υπολογιστικών συστημάτων, έχει
> επίσης και μια ευρύτερη σημασιολογική
> διάσταση, υπονοώντας μια "έξυπνη δουλειά"
> που γίνεται πάνω σε υπολογιστές και που
> αφορά τη χρήση της υπάρχουσας
> τεχνολογίας με νέους, πρωτόγνωρους και
> απρόβλεπτους τρόπους [...]
>
> από Hacking και Χακτιβισμός:
> http://www.papandreou.gr/papandreou/content/Torture.aspx?articleid=354&language=1
>
> έχει ένα σωρό εργασίες για το Internet. ένα
> γενικό εισαγωγικό για το GNU/Linux υπάρχει;

Να στείλουμε ένα εισαγωγικό, καλή ιδέα, μήπως είναι όμως πιο σημαντικό
να επισημάνουμε ότι το άρθρο που προανέφερες περιλαμβάνει μερικές
ανακρίβειες; Παράδειγμα:

"H δεύτερη και λιγότερο γνωστή πρακτική hacking είναι ο σχεδιασμός νέων
εργαλείων λογισμικού τα οποία διακινούνται συνήθως δωρεάν και είναι στις
περισσότερες περιπτώσεις Λογισμικά Ανοιχτής Πηγής (οpen-source
software). Αυτά τα εργαλεία συνήθως χρησιμοποιούνται για δραστηριότητες
hacking, αλλά η παραγωγή τους επίσης συνδέει τους hackers με το ευρύτερο
κοινωνικό κίνημα Λογισμικού Ανοιχτής Πηγής (Free Software Movement), το
οποίο διανέμει δωρεάν λογισμικό σε χρήστες που δεν μπορούν ή δεν θέλουν
να χρησιμοποιήσουν τα εμπορικά προγράμματα της Microsoft ή άλλων
ανταγωνιστικών εταιριών. Το πιο γνωστό παράδειγμα είναι αυτό της ομάδας
"Cult of the Dead Cow’s" και του προγράμματος που διακίνησε αυτή η ομάδα
με το όνομα Back Orifice."

Εντάξει, είναι γνωστό ότι η λέξη hacker στις μέρες μας σημαίνει για τους
περισσότερους αυτό που οι πραγματικοί hacker λένε cracker, αλλά εδώ η
κοπέλα έχει κάνει μία πρωτοφανή (για μένα) σαλάτα. Δεν το διάβασα ακόμα
όλο προσεκτικά, αλλά μέχρι που λέει ότι οι hackers, υποκατηγορία του
λεγόμενου "υπόκοσμου της πληροφορικής" προέρχεται από τον πηρύνα των
φοιτητών του MIT.

Αυτή τη στιγμή δεν έχω το χρόνο, αλλά κυρίως επειδή είμαι νέος στο χώρο
(και νέος γενικά) δεν έχω την απαιτούμενη παιδεία για να απαντήσω. Αν
πάντως δε σκοπεύει κανείς να ασχοληθεί, στις απόμενες διακοπές να το
κάνω.

Και μία ερώτηση προς του μεταφραστές: το hacking πως το μεταφράζετε;
Γιατί με το "ηλεκτρονική πειρατεία" φυσιολογικό είναι που μπερδεύτηκε το
κορίτσι.

> ΔΕΝ κάνω πλάκα
Ούτε κι εγώ :-)

> ΦΛΚά