laptop +os =>nomika-zitimata

Giannis Tsagatakis hwlab at cs.teiher.gr
Wed Jun 30 23:32:59 EEST 2004

Dimitris Korbetis wrote:
> Ta windows και το Mac OS X συνοδέυονται απο άδειες χρήσης που θα πρέπει
> να τις αποδεχτείς για να χρησιμοποιήσεις το λογισμικό. Αν δεν την
> αποδεχτείς μπορείς "θεωρητικά" να ζητήσεις πίσω τα χρήματα που πλήρωσες
> για το λογισμικό απο αυτόν που αγόρασες τον υπολογιστή.

Πας στο καταστημα να παραλάβεις τον υπολογιστή. Κρατάς στο χέρι ένα CD
με μια διανομή. Ξεκινάς το PC απο το CD. Μέσα απο την εγκατάσταση της
διανομής διαγράφεις τα Windows partitions. Ζητάς τον υπάλληλο να
βεβαιώσει ότι α) Δεν μπήκες καθόλου σε περιβάλλον Windows και άρα β) Δεν
αποδέκτηκες την άδεια χρήσης του λειτουγικού. Είναι υποχρεώμένοι να σε
παραπέψουν στην εδώ αντιπροσωπεία της Microsoft ή οποία με την σειρά της
είναι υποχρεωμένη να σου επιστρέψει πίσω το κόστος του λειτουργικού.

Αυά στην Θεωρία. Στην πράξη θα ξοδέψεις τόσα στα τηλέφωνα, αλλά ίσως
αποδειχθεί διασκεδαστικό :-)

> Στην πράξη βέβαια δεν γίνεται ποτέ εκτός αν πάρεις συναρμολογημένο
> υπολογιστή ή laptop (πχ απο το πλαίσιο ή το multirama). Αξίζει πάντως να
> ρωτήσεις τον πωλητή για την περίπτωση που δεν αποδεχτείς την άδεια ποιος
> και πώς θα σου επιστρέψει τα χρήματα του λειτουργικού. :-)

Ναι παργματικά θα είναι ενδιαφέρον να δείς την φάτσα του :-)

> Και αν σε ενοχλεί που πληρώνεις ~100 ευρώ για λειτουργικό που δεν
> χρησιμοποιείς, μάθε οτι πληρώνεις και επιπλέον 6% αμοιβή πνευματικών
> δημιουργών  (νόμος 3049/2002)

Η εισφορά αθτή είναι θεωρητική καθώς κανένα κατάστημα δεν την πληρώνει.
Τώρα βέβαια αν μια εταιρεία κάνει μήνηση σε ένα κατάστημα αυτό δεν το
βλέπω να συνεχίσει να λειτουργεί. Το ωραίο είναι οτι ακόμα και αν τα
πληρώσεις δεν καθάρισες καθώς την άλλη μέρα μπορεί να σε επισκευτεί μια
άλλη εταιρεία διαχείρισης πνευματικών δικαιώματών.

Το αλλο ωραίο είναι οτι μιας και πληρώνεις αυτές τις εταιρείες κάθε φορά
που αγοράζεις PC, κασέτα, άγγραφο CD κλπ. τότε γιατί είναι παράνομη η
αντιγραφή ενός μουσικού CD;

Το άλλο που μου την σπάει είναι οτι πληρώνω τον κάθε Κ<BS>Ρουβά.

Γιάννης