journalling fsck (was: Slackware 10 Officially Released)

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Mon Jun 28 00:03:15 EEST 2004

On Sat, Jun 26, 2004 at 12:55:57PM +0300, Thanos Kyritsis wrote:

> Αν έχει συμβεί unclean umount, πώς ακριβώς θα κάνει replay τα
> transcations ?

  Αυτό ακριβώς κάνει κατά το mount. Απλά το reiserfsck, αν τρέξει σε
σύστημα αρχείων με unclean umount, αναγκάζεται να τρέξει πρώτο το
replay, πριν κάνει οποιονδήποτε έλεγχο.

> Από το man page:
> Reiserfsck searches for a Reiserfs filesystem on a  device,  replays
> any  necessary  transactions,  and either checks or repairs the file
> system.

  Μπα, πιο σχετικό είναι το σκέλος για αυτά που κάνει όταν τρέχει στην
εκκίνηση:

	-a, -p
		These options are usually  passed by fsck -A during the
		automatic  checking   of  those  partitions  listed  in
		/etc/fstab.  These options  cause reiserfsck   to print
		some  information about  the  specified filesystem,  to
		check if error  flags in  the superblock are set and to
		do some light-weight checks.  If these  checks reveal a
		corruption or the  flag indicating a (possibly fixable)
		corruption  is  found   set  in  the  superblock,  then
		reiserfsck  switches  to the  fix-fixable mode.  If the
		flag indicating a fatal corruption is found  set in the
		superblock, then reiserfsck finishes with an error.

  Δηλαδή ΟΚ, έχεις κάποιους παραπάνω ψιλοελέγχους, αλλά αυτοί είναι
ακριβώς για περιπτώσεις που έχει αποτύχει και το journalling, π.χ. σε
kernel bug. Ομολογουμένως δε βλάπτουν.

> Κι εγώ είχα επί πολύ καιρό τα partitions μου χωρίς fsck, αλλά σε
> *κάποια* cold reboots που είχαν συμβεί (π.χ. πτώση τάσεως), το αρχείο
> που έκανα edit την ώρα που έγινε το reboot, μετά το reboot περιείχε
> τμήμα των kernel messages.

  Αυτό είναι άσχετο με τα υπόλοιπα. Θα χαρείς πάντως να μάθεις ότι από
τον 2.6.7, αν δεν κάνω λάθος, υποστηρίζεται κατάσταση data=ordered και
για το reiserfs.

> Το παντελώς ταχύτατο check που κάνει το reiserfsck στο journal των
> partitions δεν νομίζω ότι τα βλάπτει, αλλά τα ωφελεί.
> Απεναντίας, την έχω κι εγώ την εμπειρία με data loss μετά από EXT3 fsck,
> όμως το reiserfsck μου εμπνέει απείρως μεγαλύτερη εμπιστοσύνη (προς το
> παρόν και δεδομένης της ωριμότητας που έχει μετά από τόσα χρόνια
> develpment).

  *nod* Να μην έβαζαν και καινούρια patch «λειτουργικότητας» του στυλ
extended attributes τελευταία...

--
Vasilis Vasaitis
"A man is well or woe as he thinks himself so."