RE: Απλό ΝΑΤ ή squid;

Βασιλειου Σπυρος svasil at wirenet.gr
Thu Jun 3 16:55:36 EEST 2004

> και τις δύο
>

> Τo squid όπως προείπες είναι proxy server και δεν
> υπάρχει δυνατότητα
> για VoIP. Άρα θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις NAT. Αν
> προμηθευτέις
> κάποιον royter καλύτερα είναι να βάλεις τον royter
> να κάνει NAT.
> To VOIP πίσω από NAT είναι λίγο μπέρδεμα. Αν είσαι
> αναγκασμένος
> να βάλεις ΝΑΤ κοίτα αυτό το link
> http://www.adslgr.com/forum/thread4485.html
> Πρόκειται για υλοποιήση μέσω Gatekeeper που με
> είχε παιδέψει αρκετά.

Bεβαια να προσθεσουμε οτι η λυση που αναφερεται στο link
ειναι με ΡΡΡοΑ (που καθεται η static IP sto JetSPEED).
Αν βαλει ΡΡΡοΕ με το static IP να καθεται στο ιδιο το LINUX
τοτε η λυση γινεται πιο απλη αφενος και αφετερου μετατρεπει
το linux σε gatekeeper/router. Αντε του βαζεις και QoS και εισαι
γατος μετα.

Ολα τα παραπανω τα εχω υλοποιησει σε δοκιμη μονο με Slackware 9.1,
Jetspeed 500i se RFC1483-Bridged, PPPoE στο λινουξακι και OpenH323.

Σιγουρα παντως ενας Cisco την κανει πιο ευκολα την δουλεια.

Φιλικα
Σπυρος