Configuring printing

Antonios Christofides anthony at itia.ntua.gr
Thu Jun 3 13:36:40 EEST 2004

Τα δύο προβληματάκια του Linux για τους απλούς χρήστες είναι πιστεύω
το cd writing και το printing configuration. Για το μεν έγραψα ήδη άλλο
μήνυμα. Για τις εκτυπώσεις, υπάρχει εύκολος τρόπος να εγκαταθιστά
εκτυπωτές ένας απλός χρήστης; Εγώ σπίτι δεν έχω εκτυπωτή, ενώ στο μαγαζί
που έχουμε δίκτυο έχω βάλει cupsys. Για απλούστερες καταστάσεις τι
υπάρχει;

Επί τη ευκαιρία, μια ερώτηση για το μαγαζί. Έχω ένα κεντρικό print
server και μερικούς περιφερειακούς (όλα Linux). Οι clients (windows και
linux) στέλνουν τις εκτυπώσεις στον κεντρικό print server, που το μόνο
που κάνει είναι να τις μεταβιβάζει στους περιφερειακούς, που έχουν πάνω
τους τους εκτυπωτές. Το πλεονέκτημα αυτού του setup είναι ότι αν αλλάξω
θέση σε έναν εκτυπωτή, αρκεί να ρυθμίσω στον κεντρικό print server ότι
έγινε αυτή η αλλαγή, δεν χρειάζεται να πάω σε όλους τους client.

Όλες οι ουρές είναι raw και οι εκτυπώσεις από Windows γίνονται θαυμάσια.
Από Linux δουλεύουν μόνο οι εκτυπωτές postscript. Τι πρέπει να κάνω για
να μπορεί να εκτυπώσει και το Linux σε non-postscript εκτυπωτές; Η λύση
που σκέφτηκα είναι να φτιάξω στον κεντρικό print server επιπλέον
"εκτυπωτές" που δεν θα είναι raw αλλά θα έχουν το κατάλληλο
φίλτρο/driver: τα windows θα χρησιμοποιούν τον raw, τα linux τον με
φίλτρο. Αυτή είναι η λύση ή υπάρχει κάτι που μου διαφεύγει;