Provlima me greek nls kai smb mount!!!(3)...continue!!...but there is no solution..!!!

Webmaster Chris - Megatron megatrongroup at yahoo.gr
Sat Jul 31 13:50:34 EEST 2004

Καμία λύση για το παρακάτω πρόβλημα???!?!??
μπαα..απο οτι φένεται τελικά δεν μπορεί να δουλέψει!!!
Απο οτι κατάλαβα, άν κάποιος τελικά θέλει να φτιάξει
εναν backup server με linux, και θέλει να παίρνει και
απο windows με greek filenames δεδομένα...τότε ζήτω
που κάηκε!!! Μάλον, τελικά, θα πρέπει να το ξεχάσω
αυτό το σενάριο..απο οτι βλέπω!! Τέλος πάντων, sorry,
αν σας κούρασα, και σας ευχαριστώ!

Το πρόβλημα: δεν μπορώ να δω ελληνικά folders και
files, όταν κάνω smbmount ή mount �t smbfs σε
pc με windows xp pro gr απο linux!!!

Οι διαδικασίες που ακολούθησα μέχρι στιγμής είναι οι
εξής παρακάτω, βηματικά:

 1) Exo ena diktyo me 3 pc sto spiti moy( + 1 notebook
pc). 1 Web Server (me Linux Mandrake10 Official), 1
Backup Server (me Linux Mandrake10 Official) kai 1 pou
exei Windows Xp pro gr( + 1 notebook pc with Fedora2
Linux). Otan ekana smbmount apo to Linux (backup
server � Mandrake10) sto WindowsXP, kai mesa
apo tin konsola, alla kai apo KDE, osa folders kai
files eixan ellinika onomata, moy ta evgaze
kinezika!!! p.x. kati tetoia: ΑγβΩΦγηξΚ.ΔΓΦΦ ΣΣ
υυρεος|Λκη ή στο Gnome π.χ. έβγαζε: %^%&%$#@(ακατάληλο
Unicode)�κ.τ.λ.π...

 Telika, vrika ayto:
http://members.hellug.gr/djart/articles/grlinux/grlinux-5.html
kai ekana kai ego to idio. Diladi ta eksis parakato:

Katevasa ton neo Kernel linux-2.6.7.tar.bz2 kai to
eriksa mesa sto /usr/src

Ekana aposympiesi�

Cd /usr/src/linux-2.6.7

Make menuconfig

Ekana tis eksis rythmisis,symfona me to
http://members.hellug.gr/djart/articles/grlinux/grlinux-5.html
:

Default NLS Option: "iso8859-7"

Codepage 437 (United States, Canada)

Codepage 737 (Greek)

Codepage 869
 (Greek)

NLS ISO 8859-1  (Latin 1; Western European Languages)

NLS ISO 8859-7  (Modern Greek)

NLS UTF8

Ekana save..kai meta ta parakato:

make bzImage

make modules

make modules_install

make install

Meta tsekarisa kai to /etc/lilo.conf kai ola ok mexri
stigmis!

Kano reboot me 2.6.7 kai mpika kanonika, xoris kanena
apolitos provlima!!!(pros epalitheysi ekana kai uname
�r kai moy deixnei ton neo pyrina: 2.6.7)

1η Παρατήρηση:

Οταν κάνω εκίνηση το Linux(Mandrake10) μετα το
compiling Kernel, στα μηνύματα εκίνησης, μου βγάζει
ενα μήνυμα αποτυχίας, το οποίο αναφέρει το εξής
παρακάτω:

� Προσάρτηση των τοπικών συστημάτων αρχείων:
mount: fs type supermount not supported by Kernel

mount: fs type supermount not supported by Kernel
� [ΑΠΕΤΥΧΕ]   ...το οποίο δεν καταλαβαίνω τι
σημαίνει και φοβάμαι πως έχει σχέση!!!(το βγάζει αυτο
το μήνυμα 2 φορές...δηλ. αλλη μια πιο κάτω...στην
πορεία του φορτώματος...)

Anoigo, tora ton konsola kai dino: smbmount
//Server-xp/Data /test1 �o
username=chris,password=power,codepage=737,iocharset=iso8859-7

Kai molis anoigo to /test1 , opoy pali yparxoyn
ellinika filenames kai arxeia, synexizei na moy ta
dixnei sxedon pali kinezika..dialadi kapos etsi:

Παράδειγμα ls mesa apo to /test1 :

Banks/      Graphics/      SaveDisk/
?¨¦?¨α££?«?/  ?§¦?¨?­γ/  ? ?­γ£ ©?/

CompuData/  Internet/      ServiceComputer/
?¬??¨?α«??/   ?ΰ? �¦ε/

Fax/        Magazi_Photo/  Support/
?¨¦©­¦¨β?/    ? α­¦¨?/

Diladi ta agglika mia xara, alla ta ellinika entelos
xalia!!!!! To idio fisika isxiei kai mesa apo to
graphiko KDE!!!

Den mporo na katalavo ti simbainei!!!??? Ti den exo
kanei sosta!?? Exo paralipsi kati???!!

Entometaksi, den exo kanei patch ston neo kernel(kai
ayto giati den ksero na to kano, oses fores
prospathisa na kano patch�moy zitage to
path..kai kati tetia..den katalava kai pos doulevi to
patch..pos syntasete..kai se poia thesi prepei na
vriskete to kernel source kai pou to patch..???!!)
Mipos fteei telika ayto??Kai an fteei ayto, pos ginete
to patch(analytika??)

Mipos prepei na rythmiso kati ston samba?? Mipos
prepei na kano kati sto smb.conf???(giati apo ayta ta
arxeia den exo piraksi tipota apolitos, ta exo afisi
default)!!???

2) Υστερα απο διάφορες προσπάθειες, και μετά απο
διάφορες επεμβάσεις με recompiling στον kernel(ξανα
ρυθμίζοντας και κάνοντας παραλαγές με το
nls_config(filesystems), χωρίς αποτέλεσμα, κάνω το
επόμενο βήμα το οποίο είναι το εξής παρακάτω:

Εχω ενα φορητό pc, το οποίο τυχαίνει να έχω και εκεί
windows xp (ίδια ακριβώς έκδοση με του desktop pc:
Windows xp pro gr, με ntfs � δηλ. Με το pc που
προσπαθούσα προηγουμένως να κάνω mount απο το
mandrake10).

Κάνω λοιπόν εγκατάσταση εκεί το Linux Fedora2, με
ελληνικά και defaults ρυθμίσεις.

Οι default ρυθμισεις που έχει για τα nls είναι τα εξής
παρακάτω:

Default NLS Option: "utf8"

�και όλα τα υπόλοιπα τα έχει (m) δηλ. Modules

Προσπάθησα να κάνω τα ίδια με το Fedora2, αλλά πάλι τα
ίδια(με την μόνη διαφορά οτι μου τα έβγαζε έτσι:
??????????? τα ελληνικά!

Κάνω, λοπόν, στην συνέχεια μια άλλη δοκιμή:

(αφού έκανα recompiling τον kernel, για υποστήριξη
ntfs, γιατί απο default δεν το είχε, και αφού είχα την
ευκαιρία,έχοντας και τα windows xp σε ενα partition
εκεί ), δοκίμασα το εξής παρακάτω:

Mount �t ntfs /dev/hda1 /test2 � και το
αποτέλεσμα: τα ελληνικά στο /test2 (το οποίο είναι
mounting στο windows ntfs partition), τα έβλεπα μια
χαρά, και απο κονσόλα, αλλά και απο KDE, αλλά και απο
Gnome!!! Οταν όμως δοκιμάζω αυτό: mount �t
smbfs //Server-xp/Data /test1 �o
username=μπλαμπλα,password=μπλαμπλα (για να κάνω
mounting δικτυακά στο desktop pc με winxp) �τα
ελληνικά που βλέπω, μόνο ελληνικά δεν είναι!!!Ολα
κινέζικα!!!Χάλια εντελώς!!!

2η Παρατήρηση:

Οταν κάνω Mount �t ntfs τα ελληνικά φαίνονται
μια χαρά!!

Οταν κάνω Mount �t smbfs τα ελληνικά είναι
χάλια!!!

Αρα, λοιπόν, τι φταίει!!!?????

Δεν νομίζω οτι φταίνε ούτε τα ελληνικά και στις 2
διανομές (Mandrake10, Fedora2), αλλά ούτε και τα
ελληνικά fonts , γιατί ούτως η αλλιώς, ελληνικά βλέπω
μέσα στο linux, και απο κονσόλα, αλλά και απο γραφικό
περιβάλον( KDE,GNOME)!!! Και γιατί δουλεύει το mount
�t ntfs, και όχι το mount �t smbfs με τα
ελληνικά filenames στα windows xp ????

Εγω πιστεύω, αν και δεν είμαι σίγουρος, οτι το
πρόβλημα πρέπει να έχει σχέση με το smbfs !! (Μην
ξεχνάτε, στην παραπάνω 1 παρατήρηση το πρόβλημα
αποτυχίας φορτώματος του � Προσάρτηση των
τοπικών συστημάτων αρχείων: mount: fs type supermount
not supported by Kernel

mount: fs type supermount not supported by Kernel
� ... μήπως έχει κάποια σχέση??), (βέβαια απο
την άλλη, στο fedora2, δεν μου βγάζει κάποιο πρόβλημα
εκίνησης, οτι δεν εχει φορτώσει κάτι σωστά, ή οτι δεν
υποστηρίζει κάτι ο kernel! � φορτώνουν ολα με
επιτυχία..τουλάχιστον έτσι δείχνουν!)

Μήπως τελικά έχω βάλει κάτι στον kernel που δεν θα
έπρεπε να φορτώνει?? Η μήπως δεν έχω βάλει κάτι να
υποστηρίζει επιπλέον, που λείπει αυτή τη στιγμή και
έχει σχέση με τα smbfs ????!!??

Νομίζω, οτι τελικά, εκεί πρέπει να ψάξουμε το
πρόβλημα, και πιθανόν παράλληλα και με τα
nls_config(που προσωπικά δεν νομίζω οτι φταίνε αυτά).

Ούφ!!..αυτά!! Ελπίζω να μην σας κούρασα!... και ελπίζω
να βρεθεί η λύση, γιατί εχω φάει πολλές ώρες, μέχρι
στιγμής, χωρίς ακόμα αποτέλεσμα!!!

Αναμένω απάντησή σας!!!

Ευχαριστώ, με εκτίμηση,

Χρήστος Π.