Giati oi Windows users thn exoun mikrh

Apollon Koutlides apollon at planewalk.net
Tue Jul 13 10:29:11 EEST 2004

Christos Ricudis wrote:

>Dystyxws orismena pragmata sth zwh einai polyploka. Kai h polyplokothta tous kapoies fores den einai aplws ena paramferes zhthma ws pros th xrhstikothta tous, alla kentriko zhthma oson afora thn idia tous th fysh.

Για να μην πούμε τίποτα δηλαδή για την ίδια τους την παρά φύση.

>Ena programma to opoio ftynei 3d wiremodels apo fwtografies, de MPOREI na einai aplo - prepei na anaskeyasei xamenh plhroforia

...όπως ας πούμε στο decoding ενός lossy-encoded αρχείου ήχου, εικόνας ή
video

>kai ayto mporei na to kanei mono me diko sou input

...όπως ακριβώς και το xmms, που για να παίξει ένα ogg σου ζητάει να του
πεις μέχρι και τι χρώμα γραβάτα φορούσε ο νονός του κιθαρίστα στα βαφτίσια.

> [...]
>

>Ayto den epitygxanetai mono me to na sou zhtaei ligh plhroforia, epitygxanetai kyriws me to na mporei na sou zhtaei - sto metro tou dynatou - thn plhroforia pou EXEIS - ki an den thn exeis kai de mporei na thn 'eksorysei' to programma, na sou ekshgei leptomerws sto documentation ti prepei na kaneis gia na th breis. Na sou th zhtaei sth morfh pou thn exeis, kai me tropo tetoio wste h eksorysh kai h eisodos ayths ths plhroforias na mhn se *apospaei* apo to kentriko zhthma ths douleias sou.

Το γεγονός ότι το εργαλείο δεν είναι σε θέση να διαπιστώσει από μόνο του
τη γωνία λήψης της φωτογραφίας, τα σχετικά μεγέθη, τις παραμέτρους της
προοπτικής, την γωνία πρόσπτωσης του φωτός κλπ. ΔΕΝ οφείλεται στο ότι η
πληροφορία αυτή υπάρχει μόνο στο κεφάλι του χρήστη, αλλά στο ότι το ίδιο
το εργαλείο δεν έχει ακόμα επαρκές sophistication ώστε να εξάγει την
πληροφορία αυτή από την ίδια την εικόνα - όπως ακριβώς κάνει κι ο
χρήστης, εξ' άλλου. Το να θέτει στη διάθεσή σου ταυτόχρονα τις
παραμέτρους ώστε να μπορείς να αλλάξεις τον τρόπο που λειτουργεί όταν
θέλεις είναι βασικό, όχι όμως και απαραίτητο.

>Ena firewall frontend mporei na einai KAI eyxrhsto, KAI isxyro. Arkei na sou dinei th dynatothta na douleyeis se diaforetika epipeda polyplokothtas (ena xamhlo epipedo polyplokothtas einai to 'limit all kazaa traffic', ena ypshlo epipedo polyplokothtas einai to 'install a layer 7 match filter with *this* signature and redirect all matching traffing to *that* priority queue'), kai na mhn afhnei logika kena metaksy twn epipedwn. Epipros8etws, mporei na sou ekshgei sto documentation GIATI kanei o,ti kanei opws to kanei. Nai, an 8eleis na xw8eis sta specifics twn ypshlwn layers polyplokothtas, 8a prepei na diabaseis.

My point exactly - και ο ίδιος βγαίνεις στο τέλος του κειμένου σου και
ακυρώνεις την προηγούμενή σου επιχειρηματολογία. Ένα ακόμα πιο εύχρηστο
firewall θα έκανε περιοδικά heuristic scans στο διερχόμενο traffic και,
συμβουλευόμενο κάποια κεντρική database (a la ordb.org) να συμβουλεύει
για πρόσθετους κανόνες που θα ήταν ενδεχομένως σκόπιμο να υλοποιηθούν.
Κάποιοι θα "πεταχτούν" τώρα και θα πουν ότι ένα τέτοιο firewall στα
χέρια ενός άσχετου netadmin θα ήταν κάθε άλλο παρά ασφαλές. Σαφώς και δε
θέλω να μειώσω τη σημασία του να έχεις έναν *σχετικό* και *ικανό*
netadmin, ειδικά όταν μιλάμε για mission-critical δικτυακές εφαρμογές,
ωστόσο με ποιον ακριβώς τρόπο είναι πιο αποτελεσματικό να επιλέγει ένας
networking-illiterate διευθυντής προσωπικού έναν netadmin για να
διαχειριστεί την ασφάλεια του δικτύου της εταιρίας απ' ότι να επιλέγει
ένας όχι-και-τόσο-σχετικός "γιδοβοσκός" ή όπως αλλιώς επιλέξουμε να
τον/την χαρακτηρίσουμε ένα καλό εργαλείο που έχει ενσωματώσει στη
λειτουργία του κάμποσο expertise;

Για την τεκμηρίωση του flamebait^W^Wτης θέσης μου θα καταφύγω στο
παράδειγμα του shape tracing: Στις αρχές των 80s ήταν απλώς ανέκδοτο.
Στα τέλη των 80s ήταν εργαλείο διαθέσιμο σε λίγους με αδιανόητες
απαιτήσεις τόσο σε expertise από τον χρήστη του όσο και σε εξοπλισμό.
Στις αρχές των 90s ήταν προσιτό σε ένα αρκετά ευρύ κοινό (adobe
streamline, corel trace!) και στα μέσα των 90s είχε γίνει ένα εξαιρετικά
εύχρηστο εργαλείο ("just click OK to trace the image"), διαθέσιμο σε
οποιονδήποτε, και με αρκετά μικρό κόστος. (Αλήθεια, έχει εντοπίσει
κανείς κάποιο αντίστοιχο Open Source εργαλείο;)

Η δουλειά που έχει να κάνει ένα τέτοιο shape tracing εργαλείο δεν είναι
καθόλου απλή, αν και φυσικά η δουλειά ενός firewall ή ενός 3D form
tracer είναι ασύγκριτα πιο δύσκολη. Τελικά όμως όλα καταλήγουν να είναι
απλά θέμα βαθμού πολυπλοκότητας (και ύστερα σου λένε size doesn't
matter), άρα χρόνου και κόστους. Μόνο του σπανού τα γένια δεν γίνονταν,
αλλά τώρα πλέον η επιστήμη κάνει πραγματικά θαύματα.

Σύμφωνοι, μέχρι ενός βαθμού κάνω το δικηγόρο του διαβόλου. Βρώμικη
δουλειά, αλλά κάποιος πρέπει να την κάνει... το ζήτημα παραμένει: Η
δυσκολία χρήσης ΔΕΝ είναι απαραίτητη ιδιότητα ενός ισχυρού εργαλείου,
αλλά αναπόφευκτο κόστος όταν ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ αυτή την ισχύ. Όταν δεν έχεις
ανάγκη αυτής της ισχύος, μπορεί κάλλιστα αυτή να κρυφτεί πίσω από μία
απλούστερη "διασύνδεση χρήστη" - αρκεί κάποιος ν' ασχοληθεί να τη
φτιάξει. (Και αυτός συνήθως επιβάλλεται να είναι κάποιο noob ή semi-noob
που υποχρεώθηκε να "λερώσει τα χέρια του" κάποια στιγμή, και ως εκ
τούτου έχει και μια σαφή εικόνα για το τι χρειάζεται απλούστευση - αν
ρωτήσεις κάποιον από τους coders του netfilter project πιο μέρος του
CLI-interface του φαίνεται δύσκολο ή δυσνόητο, πιθανότατα θα σε κοιτάξει
συγκαταβατικά και δύσπιστα και θα κτυπήσει τον κρόταφο με τον δείκτη του)

>Gi ayto loipon oi windows users thn exoun mikrh.

Σ' αυτό θα συμφωνήσω αβλεπί. Απ' όταν ξήλωσα και το VMware, μου έχει
μεγαλώσει τουλάχιστον 4 εκατόστα (η αυτοπεποίθηση). Γλίτωσα και πόσα
λεφτά που θα χάλαγα σε ψυχαναλυτές και φάρμακα και εργαλεία για μεγέθυνση...

--
Απόλλων Κουτλίδης