Linux-greek-users Digest, Vol 15, Issue 14

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Tue Jul 13 09:58:41 EEST 2004

On 2004-07-12 14:02, CdHouse <cdhousegr at yahoo.gr> wrote:

> Iptables how to pios tha kanei ?
>
> Einai kalo na eiparxei kati katatopistiko se still giati mama - giati
> mpampa. :)

Αυτό το κάτι που θες υπάρχει ήδη. Το κακό είναι ότι την τελευταία φορά που
κοίταξα το αποτελούσαν πάνω από 2500 RFCs, καμιά δεκαριά βιβλία, ο πηγαίος
κώδικας από 2-3 open source kernels, και τρεις μαύροι πτεροφόροι πρώην
φύλαρχοι με πρόγονο τον Σάκα Ζουλού.

Σοβαρά τώρα.  Πως θες να σου εξηγήσω εγώ γιατί είναι βολικό να χρησιμοποιείς
stateful κανόνες στο firewall σου, γιατί απλοποιείται πάρα πολύ ο τρόπος που
γράφονται οι κανόνες, αλλά είναι δίκοπο μαχαίρι αν ξαφνικά ξυπνήσει του
iptables να δημιουργήσει πάνω από 1.000.000 state entries μέσα στον πυρήνα;

Κι άντε και προσπάθησα εγώ να σου εξηγήσω πότε και πως μπορεί να γίνει η
βλακεία.  Και πες πως εσύ κι άλλοι 2 το καταλάβατε.  Τι σε κάνει να πιστεύεις
ότι η γιαγιά που χρησιμοποιούν όλοι σαν πειραματόζωο στα τεστ ευχρηστίας
τους[1] θα μπορέσει να το καταλάβει;

Υπάρχουν κάποια πράγματα που απλά δεν μπορεί να τα μάθει όλος ο κόσμος.  Όχι
μόνο στους υπολογιστές.  Εγώ π.χ. δεν έχω ιδέα από οδήγηση νταλίκας.  Δεν
τρελαίνομαι γι αυτό όμως.  Ξέρω πως αν χρειαστεί ποτέ να χρησιμοποιήσω καμία
νταλίκα θα υπάρχει ο κατάλληλος "ειδήμων" που θα τον χρησιμοποιήσω για να κάνω
τη δουλειά μου[2].

Αλλά ξεφεύγω πολύ πάλι[4].

[1] Εχω μια σοβαρή υποψία πάντως ότι αν όλοι χρησιμοποιούν την ίδια γιαγιά
τόσα χρόνια, η γιαγιά είναι expert πλέον σε θέματα υπολογιστών και σχεδιάζει
να την κοπανήσει στις Μπαχάμες όταν η εταιρεία λογισμικού που σχεδιάζει να
ανοίξει θα κάνει IPO :P

[2] Αν και οι ειδήμονες έχουν την τάση να ζητάνε τα κέρατά τους από λεφτά και
μάλλον με βλέπω να παίρνω τηλέφωνο το θείο μου το νταλικέρη[3] :P

[3] Είπε κανείς τίποτα για "μέσον";  Όχι λέω, μήπως...

[4] Ναι πάλι χτες διάβασα Pratchett.