Linux (ex Windows) User

Nikos Kanellopoulos nkan at panafonet.gr
Fri Jul 2 23:12:24 EEST 2004

> Δεν φιλοδοξώ να γίνεις φανατικός χρήστης της γραμμής εντολών, αλλά απλά να
> αναγνωρίσεις τα αδιαμφισβήτητα πλεονεκτήματά της και, κυρίως, να έχεις πιο
> ανοικτό _μυαλό_.

Αν νομίζεις ότι η γραμμή εντολής σε καθηλώνει, δεν έχεις επαφή με την
φιλοσοφία του UNIX, με πράγματα που καθοδήγησαν τον σχεδιασμό του και
που είναι απαραίτητα για να έχεις μια εμπειρία μαζί του που είναι
διαφορετική από χρήση Windows.
Πόση ώρα θες για παράδειγμα για να μετονομάσεις με το ποντίκι και το
πληκτρολόγιο 500 αρχεία από dscnXXXX.jpg σε nameXXXX.jpg;; Εγώ με ένα
σκριπτάκι bash που έγραψα, χρειάζομαι 1/10 του δευτερολέπτου, και το κάνω
πολύ συχνά όταν κατεβάζω από την ψηφιακή μου τις φωτογραφίες στον υπολογιστή.
Αλλά, θα μου πεις, το τάδε πρόγραμμα κάνει αυτό που λες κλπ κλπ.
Ακριβώς εδώ είναι η διαφορά του UNIX: να μην χρειάζεσαι ειδικά προγράμματα
για να κάνεις τετριμμένα πράγματα. Στα Windows κυκλοφορούν εμπορικά
προγράμματα για τα πιο γελοία πράγματα. Και αν θες να κάνεις κατι λίγο
διαφορετικό, χρειάζεσαι άλλο πρόγραμμα. WYSIWYG: What you see is ALL you get

Θα σου πρότεινα να διαβάσεις το καταπληκτικό βιβλίο Unix Power Tools για να
ενθουσιαστείς με το τί πραγματικά είναι UNIX και το κλασσικό άρθρο του
Thompson (δημιουργού του UNIX) "The UNIX System".

Και κάτι άλλο. Ο μέσος χρήστης του UNIX δεν μπορεί να συγκριθεί σε γνώσεις
και απαιτήσεις με τον μέσο χρήστη Windows. Αν κάνει τέτοια υπόθεση, ξεκινάς
από λάθος και σε λάθος θα καταλήξεις. Το UNIX σχεδιάστηκε το 1969-70 από
προγραμματιστές για προγραμματιστές. Έχει γίνει πολύ πιο φιλικό για τους μη
προγραμματιστές εσχάτως, αλλά μην ζητάς να γίνει και τραβεστί.

--
Νίκος Κανελλόπουλος
www.astraka.net